• Äldre 19 Aug 21:24
    30051 visningar
    24 svar
    24
    30051

    Energidryck vid amning?

    Jag har funderingar kring det här med energidryck vid amning, hur mycket och om man bör undvika att amma under ett visst antal timmar?

    Hur farligt är det och vad är det som är det farliga med det? (vad som kan hända)

    Om man inte har något annat än dömande eller elaka kommentarer behöver man inte skriva är bara nyfiken och vill ha information.

  • Svar på tråden Energidryck vid amning?
  • Äldre 19 Aug 21:27
    #1

    Varför inte bara ge tusan i energidryck när du ammar?

  • Äldre 19 Aug 21:30
    #2

    Varför ta energidryck överhuvudtaget

  • Äldre 19 Aug 21:34
    #3

    Ville inte ha några negativa kommentarer..

    Jag och en kompis satt och pratade och nu ville jag höra från fler som kanske kunde mer så om ni inte har information att ge mig skriv inte...

  • Äldre 19 Aug 21:36
    #4

    Det enda som är dåligt med energidryck är väl att det är väldigt mycket socker?

  • Äldre 19 Aug 21:41
    #5

    Eh, nej. Det är massa tillsatser, taurin, koffein.. För att nämna ett par. Inget av detta är bra att dricka när man ammar eftersom det går ut i mjölken. Koffein kan du dricka små mängder av men inte mer.

    Energidryck avrådes STARKT vid amning. Så varför ens fundera på att dricka det när man ammar? Vill man hypa sin bebis?

  • Äldre 19 Aug 21:44
    #6
    jaghopparhögt skrev 2013-08-19 21:36:26 följande:
    Det enda som är dåligt med energidryck är väl att det är väldigt mycket socker?
    Eh nej...

    TS jag skulle låta bli energidryck under amning om jag var du, svårt att dricka kaffe..? Eller helt enkelt sova och äta som man ska?
  • Äldre 19 Aug 21:44
    #7

    www.slv.se/sv/grupp1/Mat-och-naring/Kosttillskott/Energidrycker/

    Här kan du läsa om energidrycker. Känns det lämpligt att dricka när du när en bebis?

  • Äldre 19 Aug 21:45
    #8
    Koppkaka skrev 2013-08-19 21:41:37 följande:
    Eh, nej. Det är massa tillsatser, taurin, koffein.. För att nämna ett par. Inget av detta är bra att dricka när man ammar eftersom det går ut i mjölken. Koffein kan du dricka små mängder av men inte mer.

    Energidryck avrådes STARKT vid amning. Så varför ens fundera på att dricka det när man ammar? Vill man hypa sin bebis?
    Exakt. 1-2 koppar kaffe anses vara ok under amning om jag inte minns helt fel men i energidryck är det ju ofantligt mycket större mängder än i kaffe!
  • läkars­tudent
    Äldre 19 Aug 21:47
    #9
    jaghopparhögt skrev 2013-08-19 21:36:26 följande:
    Det enda som är dåligt med energidryck är väl att det är väldigt mycket socker?
    Precis, det farliga är sockret.

    Koffeinet går över i sådan liten mängd att det inte påverkar barnet, och taurin har barn brist på vid födseln och får i sig massor av via mjölken, oavsett om mamman dricker energidrycker eller inte.
    Don't argue with idiots - they will drag you down to their level and then beat you with experience
  • Äldre 19 Aug 21:49
    #10

    Det jag inte förstår riktigt är, om man VET att det inte är bra öht, varför ens fundera på det? Och TS, du kan inte förvänta dig på ett öppet forum att du bara ska bli struken medhårs.

    Måste du nödvändigt bälga i dig energidryck, så amma inte på 12-24h. Ingen aning om hur lång tid det tar för mjölken att renas.

Svar på tråden Energidryck vid amning?