ingvild01 skrev 2013-08-21 20:29:48 följande:
Hej igen ts! Blev lite nyfiken nu, vem har sagt att SRS kan komma tillbaks efter en steloperation? Har själv stelop 3 segment längst ner i ryggen pga SRS, rekomenderar dig verkligen att göra detta, eftersom det innebär en STOR smärtlindring för dig. Jag fick motsatt information, att det skulle opereras fortast möjligt, ju längre man går runt med eländet, ju värre blir det, med felbelastningar mm. Själv försökte jag också ALLA typer av behandling, träning o mediciner i 3 år innan op, utan lyckad resultat.
Hört det från andra som op tidigare, men vet ju såklart inte om det beror på nåt annat. Tror dock inte det är så att det kommit tillbaka utan snarare kanske att fler segment varit dåliga eller liknande..
Känns bara som en otrolig risk att stelop om det kanske inte blir bättre.
Usch nej, blir inte riktigt klok på hur jag vill göra och vad jag känner inför allt. Måste ju bli bra så jag orkar med en graviditet och barn!! Mitt enda mål här i livet, det jag sliter häcken av mig för att få förverkliga!!
Inatt knakade ryggen till och smärtan som varit sedan dess är inte nådig. Nu är båda benen "utslagna" och allt det jag kämpat med i snart ett år börjar om för att ordna det med andra benet också. Jag blir galen på det här!! 24 år men känner mig just nu inte en dag yngre än 78, varken själsligt eller fysiskt.
Men ni tycker alltså jag ska fortsätta kämpa för op? Känns väl som att SRS-op är det dom bör ske i första hand, har hört att stenos inte alltid kräver op... Ni som har erfarenhet, var börjar man? Blir lederna friska igen efter en op? Smärtfri? Domningarna försvinner? Känseln kommer tillbaka?
Är i övrigt överrörlig i lederna, reflexerna utslagna och har lite för lågt blodtryck (vilket de tror har med nerverna att göra).
Hälsporre, vad gör man mot det?