• Anonym (wtf)

Blir så irriterad - vill ge igen

Jag är verkligen SÅ kär i killen jag är ihop med sedan ett tag. Han har ALLT ni kan täna er och när vi är med varandra känns allt superbra. Det är bara ett problem.. När han är bortrest (vilket är rätt ofta, inte i jobbet utan med vänner, de gillar att resa och hahan har väl varit iväg 5-6 ggr sedan vi blev ihop) så hör jag knappt av honom. Han svarar kort och ointresserat på mina sms (han påstår att han inte hinner). Sen när det är någon dag innan han kommer hem, ja då passar det, då vill han såklart ses direkt när han kommer hem. Dock känns det som att jag är den som "älskar mest" om ni förstår? Hmm.. Aja.

Kanske ignet problem enligt vissa men jag känner mig ouppskattad då han är borta. Han säger aldrig att han saknar mig, han skriver aldrig nått gulligt sms, eller gör nått sånt. Till saken hör att precis i början, den första resan han var på, då var han SUPERgullig, skickade sms hela tiden och verkligen var på.

Ibland kan det vara så här hemma också. När vi är med varann är han fin och söt, men när vi är ifrån varann, ja då hör man knappt av karln. Och om vi gör det är det på en väldigt "neutral nivå". Detta börjar störa mig. Han tar för givet att jag ska höra av mig och svara när han väl tar kontakt. Och såklart träffas när han kommer hem.

Jag vill på nått sätt ge igen med samma mynt. Skita i att svar när han hör av sig helt enkelt. Är detta barnsligt eller kan det vara bra att dra sig tillbaka lite på den fronten i syftet av att HAN ska börja anstränga sig?

Nån som testat nått liknande?

• Svar på tråden Blir så irriterad - vill ge igen
  • Anonym (Z)

Räkna med att du kan få motsatt effekt med, klart man inte smsar stup i kvarten om man är på resa vem gör det liksom?

• Anonym (wtf)

Alltså nu talar vi om kanske 2-3 sms på en veckas period. Varav de består av "hej. Det är bra."....

• Grimagen

Låt din partner kunna umgås med sina vänner utan att behöva tänka på dig hela tiden, hur skulle du känna om han var med dig men var tvungen att smsa dina vänner hela tiden för de inte skulle bli sura?

• Anonym (Abc)
    Grimagen skrev 2013-08-20 10:38:00 följande:
    Låt din partner kunna umgås med sina vänner utan att behöva tänka på dig hela tiden, hur skulle du känna om han var med dig men var tvungen att smsa dina vänner hela tiden för de inte skulle bli sura?

Oj, hur ofta umgås ni med era vänner? 24/7 om ni inte ens hinner smsa 3 sms per vecka?! Förvånad
  • Anonym (Abc)

Ja du, TS... jag förstår att du blir frustrerad. Har du tagit upp problemet med din kille? Sagt att det känns som att han inte bryr sig om dig när han inte hör av sig så ofta (och när han gör det så är det neutralt)? Vad svarar han på det?

• Anonym (Z)
    Anonym (Abc) skrev 2013-08-20 10:59:20 följande:
    Oj, hur ofta umgås ni med era vänner? 24/7 om ni inte ens hinner smsa 3 sms per vecka?!

Men är man bortrest är man väl mer med vännerna en om man är hemma och vem vill ha krav att sms kärringen hemma då? Jag kräver det inte av min man och han skulle heller aldrig komma på tanken
  • Anonym (håhåjaja!)

Att "ge igen" tycker jag är väl barnsligt. Låt honom vara med sina kompisar utan att behöva känna kravet att skicka dig söta sms. Att han skickade dig supersöta sms i början av förhållandet är väl så det brukar vara? Allt är nytt och spännande. Det där är väl något som mattas lite med tiden.

Många tjejer är ju sådana att de vill hela tiden ha killens 100% uppmärksamhet och ständigt bli bekräftade, samtidigt som de ska överanalysera allting. Jag tror att många killar tycker att en sån tjej blir jobbig i det långa loppet. Då finns det nog risk att de börjar dra öronen åt sig.

Svar på tråden Blir så irriterad - vill ge igen