Hej,
Har också ätit selexid och symptom försvann inte med en gång efter avslutad kur, med tids nog som tur var.
Då jag haft urinvägsinfektion ett par gånger så delar jag med mig av mina tips som hjälp mig.
- Drick mycket och kissa ofta! Och då menar jag mycket och ofta, försöker få i mig en halvliter vätska i timmen och kissa en gång i timmen, kan låta jobbigt men hjälper verkligen. Jag brukar dricka vatten med pressad citron och citronskivor i, har alltid en kanna stående i kylen och fyller på en 50cl flaska varje timme.
- Tranbär, D-mannos och Citron. Som jag tidigare skrev dricker jag citronvatten i mängder och ett annat husmorstips jag tycker hjälper är tranbär. Jag köper inte tranbärsjuice då det ofta innehåller massa socker utan använder mig av apotekets Tranbärsbrus, dom går under kosttillskott och kostar ca 75:-, billigare i längden än att köpa flera liter juice. Jag tar även kaplsar (2 om dagen, eller innan jag går och lägger mig) som innehåller tranbärsaxtrakt och D-mannos, jag har köpt mina på en hälsokostbutik och märket är