• Anonym (Vad pågår?)

Sover dåligt, hör röster, trött, håller jag på att bli galen???

Jga har sovit dåligt i några månader och fick allergimedicinen Attarax för det och jag somnar, men sover dåligt, jag svettas floder och vaknar upp flera gånger per natt av att jag är rädd och mår dåligt. Läkaren har sagt att jag ska vara aktiv för att sova bra och jag motionerar, men jag vaknar ändå på natten. Igår så mådde jag riktigt kass hela dagen, jag orkade inte ens ta en runda i motionsspåret som jag brukar, utan cyklade lite istället, var helt kraftlös. Jag hade mått dåligt hela dagen, det kändes som ett rep runt min strupe och jag satt vid min mans dator hela dagen och letade (jag vet att det är helt fel) efter bevis för att han är otrogen, det fanns inte.

Inatt sov jag dåligt, jag vaknade av att jag ville skrika och när väckarklockan ringde och jag låg kvar i sängen så började jag höra en röst inuti huvudet som skrattade åt mig och kallade mig för dum. Det var en otäck mansröst, han pratade med släpig röst och sa negativa saker om mig och ibland så skrattade han. Jag skulle göra frukost och skicka barnen till skolan och höll på att bli tokig av rösten. Jag fick riktigt anstränga mig för att kunna prata normalt med barnen Rynkar på näsanRynkar på näsanRynkar på näsan. Nu mår jag ännu sämre för jag förstår inte vad som händer??? Är det någon som vet vad jag ska göra för att må bättre???

• Svar på tråden Sover dåligt, hör röster, trött, håller jag på att bli galen???
  • Anonym (j)

Det kan vara olika orsaker som gör att du mår såhär just nu, men du ska genast ta kontakt med läkaren igen så att h*n kan hjälpa dej att må bättre. Ju tidigare du får hjälp, desto lättare är det att börja må bra igen.  

• EJL

Ja, sök hjälp. Ta kontroll över situationen!

• Anonym (hej)

Sömnbristen kan nog vara orsaken till mycket. Gå tillbaka till läkaren och förklara att atarax inte hjälper och kräv bättre hjälp. Berätta hur dåligt du mår.

• chokladpralinen

Ok, kanske ett långt skott, men läs min blogg och se om du känner igen dig...? www.kopparspiral.blogspot.se 
    Symptom på kronisk kopparförgiftning är bl.a. just sömnsvårigheter, trötthet/utmattning, "en känsla av att man håller på att bli galen", ångest/nervositet/rädsla/panik. (De andra symptomen står i min blogg). Tyvärr är medvetenheten om det här problemet nästintill obefintlig. Jag tycker du ska kolla upp detta, och om det inte känns relevant, så ta iallafall kontakt med en läkare! Kram och lycka till!

• Levamera

Jag tycker att du omgående ska ta kontakt med vården (även om det är söndag). Börja tex med sjukvårdsrådgivningen.
    Som någon tidigare skrev kan sömnbrist ställa till med stora problem.
    Men om du hör röster så bör du kontakta vården omgående så att det inte blir värre. Ju tidigare du får hjälp desto lättare är det att ta sig tillbaka.
    Lycka till och komihåg att det kommer lösa sig med rätt hjälp!

• Anonym (Prutza)

Jag råkade ut för liknande under min grav. Jag kunde inte sova på flera veckor, när jag väl sökte vår hade det gått mycket långt och jag var paranoid, såg saker och hörde röster. Fick imovan och när jag fick sova lugnade allt ner sig, fick terapi också och allt blev bra till slut- 

Sömnlöshet är tortyr som kan driva en till vansinne.  

• YummyMami

Oj, ja du är nog på väg att bli galen av sömnbrist. Sök hjälp. Kolla även fass om det finns någon liknande bieffekt av det du äter.

Jag åt en medicin som gjorde mig helknäpp, slutade med det så blev jag normalknäpp igen.

Mitt liv Just nu.. dyslexiamaniac.blogspot.se ******************** År 46 fyrasex.blogspot.se
  • Mylla

Ts, det är svårt att veta vad som är vad här, men hallucinationer finns med i biverkningslistan på Atarax. även svettningar, sömnlöshet(!) aggression, depression, förvirring. Du kanske skulle ta upp detta med din läkare?

• Litet My

Attarax kan ge den effekten på ett fåtal. Vet de som blivit snudd på psykotiska och "tokiga" dock enormt ovanligt men det händer.

Svar på tråden Sover dåligt, hör röster, trött, håller jag på att bli galen???