• Anonym (dotter)

jag är värdelös

Jag vet inte vad jag ska göra med mitt liv eller med min pappa. Jag har inte vart hemma på en vecka eftersom jag gjort annat skoj. När jag väl kommer hem börjar han prata om att jag ska söka jobb och om jag inte gör det ska han se till att jag har massa uppgifter som jag ska göra hemma. Visst det låter inte så farligt. Men när han pratar med mig är han så nedvärderande så det inte finns. Säger att han förstår varför jag inte har jobb för jag gick värdelös utbildning och bråkar. Sen att jag allt kan skaffa soc bidrag för de kan ju folk i min ålder få som är utlänningar. Sen att jag ska betala hemma men min bror har aldrig behövt göra de och när han gick ur skolan fick han jobb direkt. Jag tog studenten nu i sommar. Har haft sommarjobb så får min lön nu. Vet inte vad jag ska säga till honom för det blir bara värre. Och nej jag är inte spydig tillbaka, jag försöker prata med honom men när det ingen går är jag bara tyst.. Jag är så ledsen får panik när jag är hemma och ligger bara och gråter i min säng tills han kommer hem..

• Svar på tråden jag är värdelös
  • aurora1827

Tja, om du är myndig och inte studerar har nog inte dina föräldrar försörjningsplikt längre. 
    Gå till arbetsförmedlingen och regga dig, sedan till socialen. Dra. Det löser sig nog, men inte blir det bättre av att lyssna på nån som har så låga tankar om dig. Ingen utbildning är värdelös. Ingen människa heller. 

Svar på tråden jag är värdelös