Ryggont, skäl för sjukskrivning?
Jag är gravid i vecka 26. Har känt senaste veckorna att jag börjar få så otroligt ont i ryggen. När jag sitter upp har jag konstant värk (ungefär som när man böjer sig fram och lyfter fel, fast konstant), och när jag ligger ner gör det ont efter en stund och då måste jag ändra ställning.
Jag har precis haft semester och jobbade första dagen igår. Jobbar på kontor och på slutet av dagen satt jag och vred mig i plågor. Jag har försökt att höja skrivbordet men kan inte stå mer än några minuter då jag blir svimfärdig. Tränar ryggen med gummiband men märker ingen skillnad. Det känns som det blir värre och värre för varje timme som går.
Kan även tillägga att jag har rätt extrem foglossning som gör att jag har svårt att sitta länge eller träna och röra på mig i större utsträckning. Jag har aldrig gått till läkaren och blivit sjukskriven eller något sådant så jag ville fråga er. Kan man på havandepenning pga detta? Gå ner i arbetstid kanske? Jag vill jobba 100% tills jag slutar, men vad gör man om man mår såhär...
Kan man ens få sjukskrivning när man jobbar på kontor? "det perfekta gravidjobbet" (jo tjena).
Hur har ni gjort som har haft olidligt ont i ryggen?