Jag trvis inte i mitt hem..
Jag har för ca 6 månader sedan blivit sambo med min pojkvän som jag älskar väldigt mycket. Jag bodde innan hemma hos min mamma så jag flyttade in hos honom. Nu till problemet. Jag har så svårt att se detta som mitt egna hem. Det jag har lyckats åstadkomma är en ny soffa och tavlor i sovrummet. Jag känner mig som en gäst här. Jag har ingen plats för mina kläder och skor. Det finns ingen struktur alls för förvaring m.m t.ex. inget skåp att lägga in handdukar och lakan. Vi tvättar dem vid behov och hänger upp sen ligger resten i tvättkorgen.
Det ligger högar med kläder överallt. Och det är allmänt stökig hela tiden, till och med efter städning. Jag är ingen pedant person utan rätt slarvig, men jag gillar att faktiskt ha det städat och snyggt och att allt har en egen plats så man kan hitta allt och veta vart man ska lägga sakerna. Jag har försiktigt kommit med förslag på små ändringar man kan göra, men det får bara halvdanna svar och inget genomförs.
Jag har själv inte råd att skaffa oss en ny lägenhet och har inte råd med renoveringar eller ens nya möbler. Vad kan jag göra för att trivas, jag har försökt få detta att kännas som mitt hem, men hur mycket jag än försöker så går det inte. Jag känner mig bara som en tillfälligt inneboende.:(
Nån som har nåt tips?