• Anonym (TS)

Har någon tillägnat en låt till dig?

Som rubriken lyder, hur kom det sig att du tillägnades den?

• Svar på tråden Har någon tillägnat en låt till dig?
  • Anonym
    Anonym (TS) skrev 2013-08-20 17:21:58 följande:

Som rubriken lyder, hur kom det sig att du tillägnades den?

Ja flera faktiskt , min vän , en trubadur som skrivit egna låtar tillägnad mig :)
  • SilverEmma

Jag har varit tillsammans med många musiker som skrivit eget så jag har fyra låtar (tror jag det är) som är till mig.

• Anonym (TS)

Menade såklart kända låtar då.

• SweeneyTodd

Ja, självklart. Michael Jackson var min pojkvän.

• Anonym
    Anonym (TS) skrev 2013-08-20 17:31:21 följande:

Menade såklart kända låtar då.

En känd låt då är det väl inte så personligt
  • Mandi74

Hehe.. en medlem här, kommer inte ihåg vad han hette, skickade denna. Visste inte riktigt hur jag skulle tolka det/den.

Everlast - White Trash Beautiful 

">

• cazh82

Jag blir hellre jagad av vargar, nej men har fått flera genom åren, Jeff Healy - Angel och Elvis - Devil in disguise är väl sköna kontraster.

• Nyfiken gul

Jag heter Cecilia så jag har nog åtskilliga gånger fått höra "Cecilia Lind"  samt låten "Cecilia" av Simon&Garfunkel. 

Som kassörska fick jag höra "snabbköpskassörskan"  flertalet gånger av en särskild kund som alltid kom o handlade hos mig.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • cazh82

Dessa namndängor har man aldrig kommit ifrån, tyvärr alldeles för många sådana låtar har gjorts i mitt namn.

Nyfiken gul skrev 2013-08-20 18:00:15 följande:
    Jag heter Cecilia så jag har nog åtskilliga gånger fått höra "Cecilia Lind"  samt låten "Cecilia" av Simon&Garfunkel. 

Som kassörska fick jag höra "snabbköpskassörskan"  flertalet gånger av en särskild kund som alltid kom o handlade hos mig.

• ibelieveimworthyoflove

Min man tillägnade en mening till mig när vi date:ade, som nu är inristad i en ring. Sef 3:17

• Anonym (boll)

Boll - min flickvän. Eller ja, ett x (rip) skickade den strax innan han dog och menade väl att det var mig han syftade på haha. Tack? Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Båda kanske.

• Anonym (Walkaway)

Alex Kapranos i Franz Ferdinand tillägnade en låt till mig under deras konsert på en festival 2006.

Svar på tråden Har någon tillägnat en låt till dig?