• Sinisalo

Räkna ut bf? Tycker inte det stämmer, hjälp!

Nu har jag fyllt i pampers graviditetsuträknare. Men den säger ju att jag är i 5e v. När jag räknar på det så är jag endast i 3e! Förstår någon varför?

Och första dagen på mensen va ju 19juli. Som sagt fattar nada haha HELPCool

• Svar på tråden Räkna ut bf? Tycker inte det stämmer, hjälp!
  • Pissenisse

Om mensen var 19 juli borde du vara i v 4+4 alltså v5. Men själva bebisen är bara drygt 2 veckor eftersom ägglossningen sker ca v2.

• Sinisalo

Ja just det!

Enl clearblue är jag i 2-3v också! När jag pratade med bm idag sa hon också 4-5v 

Första dagen på mensen va j19juli, har en cykel på 27 dagar. Och enl uträknaren har jag bf 23/4?Förvånad

• Sinisalo
    Pissenisse skrev 2013-08-20 17:57:07 följande:
    Om mensen var 19 juli borde du vara i v 4+4 alltså v5. Men själva bebisen är bara drygt 2 veckor eftersom ägglossningen sker ca v2.
    Jaha! 

Men va konstigt! Trodde man räknade fosterveckor rakt av. Och då har jag varit gravid 1gång innan haha. Då hade jag inte koll på första dagen på sista mensen osv
  • Sinisalo
    Pissenisse skrev 2013-08-20 17:57:07 följande:
    Förresten! Men varför sägs det att jag är i v. 5 då? *får det fortfarande inte att gå ihop* Skrattande
  • Pissenisse

@sinsalo
    För att du har påbörjat den femte veckan. Ungefär som engelsmännen kallar 1800talet för 19th century.. Lite löjligt men det blir ju lättare när man bekräftar graviditetslängden med ett vul eller ul.

• LillGris

För att man räknar från senast mensen = v5. Men då vsr du ju inte gravid, utan det blev du ju vid ägglossningen därpå = 2 veckor senare, typ. Jag blir helt förvirrad av att det är olika räknesätt och hej och hå, men som hag fattar det räknar man från senaste mensen för att man oftast har mer koll på det än på ägglossningen. Typ. Kanske. Jag har två barn men har ännu inte greppat detta.

Svar på tråden Räkna ut bf? Tycker inte det stämmer, hjälp!