Smal och blir hånad av kollegor
Jag är jätte irriterad och känner mig väldigt kränkt. Jag har nyligen bytt jobb och fått höra ett o annat om min smala kropp. Jag tror inte de riktigt förstår hur ledsen jag blir.
Jag har alltid varit smal och har väldigt svårt att gå upp i vikt. Både jag och mina två bröder har samma problem. Vi har en snabb ämnesomsättning. Jag äter alltid fulla portioner och hoppar aldrig över mina mål. Äter sött i form av bakelser, choklad, glass o godis i princip varje dag. Älskar skräpmat och unnar mig det ett par gånger i veckan dvs när jag blir sugen på det. Jag har aldrig behövt räkna kallorier.
Mina vänner vet hur jag mår och sett hur jag försöker gå upp i vikt genom åren utan resultat. Under graviditeten gick jag endast upp 8kg.
Jag blir så himla ledsen när min vikt kommer på tal. För folk som inte känner mig tror kanske att jag medvetet håller mig smal. Mina nya kollegor ska alltid prata om det och jag är så dålig på att försvara mig själv. För jag blir nästan gråtfärdig varje gång. Det är lika illa som att kalla en tjock person för tjock!
Hur ska jag försvara mig? Vad ska jag säga för att få stop på att min kropp alltid ska vara ett samtalsämne?
(Jag är 167cm och väger 50kg).