• linnea1977

    jag kan inte sova. vad ska vi prata om?

    Min man snarkar. Barna pratar i sömnen. Jag ligger här med en bultande fot i högläge efter en vurpa i spåret. Vad ska vi prata om?

    Sex?
    Mat?
    Mina fula tapeter?
    Hur synd det är om mig?
    Politik?
    Dagens jobbiga ungar?

    Valfritt.


  • Svar på tråden jag kan inte sova. vad ska vi prata om?
  • Svårt o Sova

    Svårt och sova för mig också. Har djup existentiell ångest så tyvärr inget man kan åtgärda särskilt fort. Jag tycker du ska sparka till gubben och säga att han ska sluta snarka.

  • Kennyheterjag

    Hur har din dag varit? Det är en fråga man alltid kan prata om :)

  • linnea1977

    Jag somnade till sist. Men vi kan prata änfå. Min dag har varit bra. Eller så bra som det nu kan va när man pluggar till en omtenta och har ont i sin stukade fot.

  • Kennyheterjag
    linnea1977 skrev 2013-08-21 16:49:22 följande:

    Jag somnade till sist. Men vi kan prata änfå. Min dag har varit bra. Eller så bra som det nu kan va när man pluggar till en omtenta och har ont i sin stukade fot.


    Vad pluggar du för något? :)
  • linnea1977

    Läser till sjuksköterska. Jag har en praktisk omtenta på fredag. En munta typ. Med praktiska uppgifter typ sätta nål, blanda dropp å ge blod å så.....

    Vad gör du i livet då?

  • Kennyheterjag
    linnea1977 skrev 2013-08-21 17:35:37 följande:

    Läser till sjuksköterska. Jag har en praktisk omtenta på fredag. En munta typ. Med praktiska uppgifter typ sätta nål, blanda dropp å ge blod å så.....

    Vad gör du i livet då?


    Fy! Är inte det svårt att läsa till sköterska? Jag är själv undersköterska och tyckte det var en rejäl utmaning för mig när jag läste! Annars jobbar jag som personlig assistent för tillfället, men funderar på att gå tillbaks som timanställd i kommunen! :)
  • linnea1977
    Kennyheterjag skrev 2013-08-21 19:26:03 följande:
    Fy! Är inte det svårt att läsa till sköterska? Jag är själv undersköterska och tyckte det var en rejäl utmaning för mig när jag läste! Annars jobbar jag som personlig assistent för tillfället, men funderar på att gå tillbaks som timanställd i kommunen! :)



    Nä men jag tycker inte det är svårt rent att fatta å hänga med rent kunskapsmässigt. Däremot är det inte alltid så lätt att få ihop alla studietimmarna varje vecka så man hinner igenom allt och hela tiden är i fas. Man e ju mor å fru å husägare å städerska å kock å chaufför å lektant å inköpsansvarig å fan å hans moster här hemma......

    Ja du förstår kanske. Men det är en rolig utbildning så om du är sugen är det bara å köra.
  • Kennyheterjag
    linnea1977 skrev 2013-08-21 21:31:53 följande:



    Nä men jag tycker inte det är svårt rent att fatta å hänga med rent kunskapsmässigt. Däremot är det inte alltid så lätt att få ihop alla studietimmarna varje vecka så man hinner igenom allt och hela tiden är i fas. Man e ju mor å fru å husägare å städerska å kock å chaufför å lektant å inköpsansvarig å fan å hans moster här hemma......

    Ja du förstår kanske. Men det är en rolig utbildning så om du är sugen är det bara å köra.
    Jag förstår precis, jag hade nog aldrig fått ihopa det med studier nu när jag har barn! Jag är glad att jag läste innan, annars vittefan hur det skulle funka. Jag beundrar att du får ihop det! :)
  • linnea1977
    Kennyheterjag skrev 2013-08-21 21:50:27 följande:
    Jag förstår precis, jag hade nog aldrig fått ihopa det med studier nu när jag har barn! Jag är glad att jag läste innan, annars vittefan hur det skulle funka. Jag beundrar att du får ihop det! :)



    Envishet, disciplin, rutiner och prioriteringar.

    Låter så trist när man säger det men annars funkar det inte. Läste du uska som vuxen eller på gymnasiet?
  • linnea1977
    linnea1977 skrev 2013-08-21 22:08:05 följande:
    Envishet, disciplin, rutiner och prioriteringar.

    Låter så trist när man säger det men annars funkar det inte. Läste du uska som vuxen eller på gymnasiet?



    Jo å så en bra karl.
Svar på tråden jag kan inte sova. vad ska vi prata om?