• Jupiter

När fick ert barn mobil?

Hur gammalt var ditt barn när det fick mobil och vad hade ni för kort/abonnemang? Hade barnet den med sig i skolan?

• Svar på tråden När fick ert barn mobil?
  • EJai

Vår dotter får en telefon nästa år då hon fyller 7. Blir kontantkort då detta idag fungerar toppen. Nästan bättre erbjudanden på dessa. Blir en enklare modell under 500. Är till för att kunna ringas på och ta emot samtal. Surf kommer jag stänga av. Kommer låta hon ha den efter skoltid då hon är ute och leker eller iväg

• Jacqueline

Mina barn är 5 och 7år och dom har inte fått någon egen mobiltelefon ännu...det finns inte heller någon önskan från barnen att få egen mobil (ännu) så jag väntar tills dom själv känner behov av att ha egen mobil.

• chrissepisse

Min 12-åring har en iphone som han fick i julklapp för två år sedan. Vi har ingen fast hemtelefon utan alla har varsin mobil istället. Han brukar inte ha den med i skolan och använder den mest till att spela på. Han har abonnemang hos tre, samma som vi föräldrar.

• Skogshuggaren

När vår dotter fyllde 10 fick hon en mobil. Vi tyckte att det var dags, hon började åka buss själv o s v. En billig smartphone med abonnemang.

Nu står två barn till på kö och längtar till sina 10-årsdagar...  

• bängolle

Min dotter fick en i doppresent. Inget abonnemang till den dock. Den bara hängde över hennes säng.

• Mumin80

14 månader :-P

Storasyster 3år fick en surfplatta (för 800kr, ingen snordyr ipadda...). Och jag fick ny jobbmobil i samma veva å kunde köpa loss den gamla jobbsmartfånen billigt. 

Dock har vi inget simkort i telefonen, så i praktiken funkar det som en wifi-platta.  

Telefon att ta ansvar för själv och ta med sig hemifrån och ringa med är en helt annan sak, å beror väl mer på mognad än ålder... 

• BookLady

Dottern är 5 och fick sin första mobil fr ett par veckor sen. Hon har med sig den till dagmamman i en väska, ringer och tar emot samtal och känner sig jättestor och duktig Glad. Det funkar jättebra. Hon har en Samsung Galaxy Y för en femhundring men ändå en smartphone med alla funktioner, och kontantkort.

• kaffeamanda

6 år. 200kronorsmobil med kontantkort. Används för att hon åker linjebuss och hon har med sig den när hon är ute med kompisar för att det är lätt att få tag på henne.

• Doktor mugg

Min son fick en iPhone nyss! Jag köpte en ny så han fick min gamla. Han har abonnemang som är kopplat till mitt. Men han spelar mest på det :) och får inte ta med den till skolan.

Svar på tråden När fick ert barn mobil?