• Lilla Smilla

Magkatarr = graviditetssymptom?

Jag har en liten undran... Jag har haft jätteont i magen i flera dagar nu, det började som magkatarr i lördags, fast nu känns inte längre likadant. Magen känns som en rejält uppblåst ballong, när jag sitter så kommer den nästan i vägen för mig (och jag är inte tjock). Så spänner det hela vägen ut i ryggen... Det är så illa att jag varit hemma från jobbet hela veckan.

Jag undrar nu om någon kan veta vad det är. Skulle inte tro att det är magkatarr fortfarande, jag har känslig mage och ofta katarr, men det håller aldrig i sig så här länge. Jag och min sambo försökte på allvar att bli med barn när jag hade äl förra veckan. Kan det vara ett tidigt grav.symptom? Har hört talas om folk som har halsbränna då de är gravida, men magkatarr..?? Det har jag aldrig hört talas om. Har ni? Hur tidigt kan man få symptom? Jag vet inte exakt när ÄL var, men i slutet av förra veckan, kanske torsdag eller fredag... Låter som väldigt tidigt att få symptom, eller? Skulle vara jättetacksam om någon kan svara.

• Svar på tråden Magkatarr = graviditetssymptom?
  • jezzzica

jag har haft magkatarr under flera år och trodde att det var det som spökade när jag blev gravid. Mådde illa och kunde inte äta vissa saker. Ont i magen och allmänt olustig. Tog gravtest men det var neg, så jag trodde ju naturligtvis fortfarande att det var katarren. Efter en vecka till så blörjade det spänna i brösten och då gjorde jag ett test till och då var dte positivt. SÅ fö rmig börjde symptomen på samma sätt.

Håller tummarna för er!

• mysen71

Veckan innan BIM så börja jag få väldigt konstig *värk* i magen.. typ som magkatarr som du beskriver...o magen va jättespänd ! För mej va det ett gravsymptom..
    Är i v.6 nu

• Lilla Smilla

Är det sant?? Ååååh! Jag hoppas, hoppas att det är en liten filur som spökar i magen på mig! *ler* Trodde att det var tidigt med symptom, men kanske inte ändå...? Jag har superont i magen och har varit lite orolig för vad det kan vara... Jag hoppas verkligen att det är ett symptom, för då gör det inget att jag mår dåligt! Det kommer ju nåt bra av det då! Men man ska väl inte ta ut nåt i förskott, har ju en hel vecka kvar till BIM...

Tack för svaren!

Grattis förresten!

• Lilla Smilla

Det känns liksom som en blandning mellan magkatarr och "håll"... Jätteläskigt. Är det så ni kände med?

• jezzzica

kommer inte ihåg exakt hur det kändes.. sorry

men jag vet att jag började käka medicinen för katarren så något åt det hållet...

• mysen71

Japp så kändes det för mej Bra beskrivning..

• betan

Jag har oxå ont i magen som magkatarr. hade magkatarr mest hela tiden för några år sedan, men har varit förskonad sen dess. Men nu har jag haft jättekramper sen igår, blandat med illamående och allmän slöhet. Hoppas att det är mer än en liten förkylning och magkatarr....

Det låter ju positivt iallafall för dig Lilla Smilla. Jag hoppas att vi båda har en bebbe i magen och inte på vanligt tråkigt magkatarr!

• Elgina

Detta låter lovande! Har BIM på lördag och har magkatarr symtom. Köpte graviditetstest idag men skall försöka hålla mig till lördag innan jag testar. Det är första försöket så man kanske inte skall ha för höga förhoppningar. Men jag kan inte låta bli att hoppas. Håller tummarna för oss alla!

• Lilla Smilla

Samma här, Elgina. Det här är första riktiga försöket för oss också, så man ska väl inte ta ut nåt i förväg egentligen. Men man kan inte riktigt låta bli. Jag har försökt intala mig att det "bara" är magkatarr som hållit i sig i snart en vecka, men min sambo säger hela tiden "Ja, men du ÄR nog gravid!" och då är det lätt att tänka att han kanske har rätt...

• Isolde7

Jah har också magkatarr. Har varit skonad i några år men sedan i måndags har jag varit oförklarligt trött och haft ont i magen, bubblig och ont i bröstkorgen. Har BIM om 6 dagar.
    Hoppas kanske också att det är mer än magkatarr och begynnande förkyldning.

Svar på tråden Magkatarr = graviditetssymptom?