• Anonym (Spottings)

Ni med spottings, hur "betedde" sig era spottings den månad ni blev gravida?

Hej!

Vi har försökt få barn sedan i feb. Någon månad innan vi började försöka började jag få spottings ca en vecka efter ÄL som varade fram tills dess att mensen satte igång och dessa spottings har hittills alltid varit ett tecken på att det inte har tagit sig. 

Denna månaden fick jag som vanligt spottings på CD 20, men de var betydligt sparsammare än de vanligtvis brukar vara och efter fyra dagar upphörde de helt. Har nu varit utan spottings i två dagar och är idag på CD 26 och börjar fundera på om jag faktiskt kan ha tagit sig denna månaden.

Ni med spottings, hur "betedde" sig era spottings den månad ni blev gravida?

Tacksam för svar! 

• Svar på tråden Ni med spottings, hur "betedde" sig era spottings den månad ni blev gravida?
  • Ezereht

Jag fick småtting 7 dagar efter ägglossningen som vart bruna flytningar... Dem höll i sig i 8 dagar.. Barnmorskan sa att det bara var gammalt blod från ägglossningen. Jag trodde aldrig på det och nu sitter jag här i vecka 4+1 :)

• Anonym (Spottings)

Grattis Solig

Då hoppas jag på att jag har samma tur haha!

• princess77

Mina Spottings kom som vanligt några dagar innan bim och det kom nog också en liten blödning eftersom jag kom ihåg att jag arg och bitter tog med mig tamponger på våran resa.2-3 dagars senare när inget mer hade kommit då började jag ana att något var annorlunda och 7 dagar efter bim testade jag +

• Monster14

Sen jag och min sambo började försöka bli gravida har jag surfat runt på otaliga trådar ang. spottings när man försöker bli gravid. Nu har jag själv precis plussat :) Jag brukar ha småblödningar från ca 5 dagar före BIM fram till BIM. Även denna månad kom småblödning som vanligt, den började 4 dagar innan BIM, så jag trodde det var kört, men icke! Blödningen blev dock ljusare än vanligt efter en dag eller så, och nu är den nästan borta. Så nog kan det ha tagit sig för dig med, stort lycka till!

• Anonym (ps)

Kanske en konstig fråga men hur mycket blod/flytningar e de då man får spottings? Frågar för att jag tror att de e de som jag haft men vågar inte testa men har inte haft mens sen i början av juli å vi har försökt så länge att jag nästan tappat hoppet

• Monster14

När jag har fått spottings har det varit så att det räckt med litet trosskydd men ändå behövts något. Men jag vet inte hur det är för andra. Man kan ju få nidblödning med när ägget fäster men det har inte jag haft. Ja att testa är läskigt, är så tråkigt att få negativt grav test.

• tystlängtan

Jag brukar ha spottings fr.o.m. 5 dagar innan mens fram tills mensen kommer. Första gången hade jag spottings som vanligt 5 dagar innan BIM, men varade bara i 2-3 dagar och upphörde sedan helt. (Den gången slutade det tyvärr med missfall i v. 6.)

Andra gången jag blev gravid fick jag inga spottings alls innan BIM. Är nu i v. 23. 

• Anonym (Spottings)

Tack fina ni! Det visade sig precis att jag ÄR GRAVID!

princess77 haha det blev precis så för mig. Kom hem från en resa idag och tampongerna ligger orörda :D

• tystlängtan
    Anonym (Spottings) skrev 2013-08-30 17:58:17 följande:
    Tack fina ni! Det visade sig precis att jag ÄR GRAVID!

princess77 haha det blev precis så för mig. Kom hem från en resa idag och tampongerna ligger orörda :D
    Grattis!
  • Jozze89

Hej, en fråga till er som haft problem med spottings. Hur lång tid tog det för er innan ni blev gravida? Har samma besvär och håller på och tappar hoppet och då har vi bara försökt sen december...

• tystlängtan
    Jozze89 skrev 2014-09-25 18:33:46 följande:

Hej, en fråga till er som haft problem med spottings. Hur lång tid tog det för er innan ni blev gravida? Har samma besvär och håller på och tappar hoppet och då har vi bara försökt sen december...

För mig tog det 2 år att bli gravid, vilket slutade i missfall i v.6-7. Efter det tog det ett halvår innan jag blev gravid igen och 9 månader efter det fick vi äntligen vårt efterlängtade barn.
Svar på tråden Ni med spottings, hur "betedde" sig era spottings den månad ni blev gravida?