• Hallonsmurf

Yoga, pilates, qigong eller Body balance om man är gravid?

Vad skulle du ha valt och varför? Har själv tränat mest step, men kände sist jag var dit (v.11) att kroppen inte riktigt orkade med. Tänkte byta till en lugnare träningsform...

• Svar på tråden Yoga, pilates, qigong eller Body balance om man är gravid?
  • Jag har inte förstått detta ännu

yoga....

• Godistrollet

Inte pilates iallafall fick jag veta... Där är hela grunden fokus på magmusklerna, och de ska man inte träna så intensivt under graviditet.

• molo

Jag kör body balance (är i vecka 28 nu). Du får ju både pilates, yoga men även tai chi i body balance. Ju längre man kommer i graviditeten, desto mer får man anpassa rörelserna. Hör av dig om du vill ha lite tips eller prata med din instruktör.

Jag tränade också en hel del step innan samt body pump men jag kände också rätt tidigt att det inte kändes riktigt hundra så jag anpassade träningen istället för att sluta träna helt. Just nu simmar jag, kör body balance och tränar kondition och överkropp på gymmet - det funkar väldigt bra än så länge. Om 2 veckor börjar jag på Magplasket. Dessa träningsformer har funkat bra för mig - hoppas du hittar något som passar bra för dig. Lycka till!

• K72

Jag gick på yoga då jag var gravid och tyckte att det var perfekt..... Passade iaf mig!

• K72

Jag tränade mycket innan men fick komplikationer då jag var gravid så jag var tvungen att ta det lugnt.....därav yoga!

• apmor

Höll pa med yoga och pilates fram till 5e manaden, sen kändes det inte bra att ligga pa mage eller göra magövningar, yoga är nog bra fast själv blev jag yr i huvudet pga jag var illamaende varje dag. Simma tror jag är kanon.

• Hermoine

Jag tränar pilates två gånger i veckan och det går hur bra som helst. Säg bara till att du är gravid så får du special övningar att göra. Själv har jag inga problem med magövningarna, de är inte farliga och du tar i så mycket du själv vill. Jag gillar att du kan få övningar som stärker musklerna inför förlossningen, lever på hoppet att det ska gå lättare då..., samt att du tränar andning, vilket också är bra inför förlossningen. Lycka till!

• amandin

jag dansar ballett fast nu undviker jagh hopp och snabba rörelser. mest streching och lugna rörelser. avslappnade och skönt är det.

• Milda

Du kan ju köra vad du vill i princip så länge det känns bra. Men om du känner dig trött i kroppen så kan du ju gå på Gravidyoga. Det kan jag verkligen rekommendera. Där är rörelserna och avslappningen helt anpassad efter oss gravida.

Svar på tråden Yoga, pilates, qigong eller Body balance om man är gravid?