• Busungarna

Va tror ni? Kan pergotime ha hjälpt oss att bli gravida?!

Hade en liknande tråd på familjeliv för nån vecka sen men fick inga som helst svar så verkar inte som om någon kände igen sig, nå väl, testar igen.

Vi åt pergotime cykeldag 6-10 (skulle börjat på dag 5 men glömde bort).
    Från cykeldag 10-12 kände jag absolut ingenting i "tjejmagen", inte heller under pergotimekuren för den delen.
    Men från dag 12 och fortfarande nu när jag är på dag 27 så har jag haft målande mensvärk kring äggstockar och livmoder lite varje dag. Mått lite illa i ett par veckor och igår fick jag en pytteliten rosa flytning och inget mer kommit, en nidis kanske?

Va tror ni? ;) Vill inte bygga upp några förhoppningar men det är svårt.. Enligt BM ska mensen dyka upp fyra veckor efter sista pillret om man inte blev gravid, alltså den 1:a september.  

• Svar på tråden Va tror ni? Kan pergotime ha hjälpt oss att bli gravida?!
  • Langtaefterdig

Håller alla tummar för er. Vi blev gravida på första pergotime kuren. Hoppas ni också har den turen :)

• Busungarna

Ni ger mig hopp. Hoppas det vill sig för oss också nu. Men idag kom det en brun pytteliten flytning, igår som sagt en rosa. Kan det vara lite som legat kvar ett dygn där inne och blivit brunt.. tror inte det är mensen som är på g för det brukar komma igång ordentligt andra dagen och sen borde den inte komma än. Dum man är som bygger upp förväntningar egentligen men det är svårt att låta bli.

• Busungarna
    lejonhjärtat skrev 2013-08-21 16:02:33 följande:
    Första kuren funka för mig. Dick försenad äl kännde av den kring dag 19-20ca

Okej, om man får en så sen ÄL, kommer mensen fortfarande fyra veckor efter sista pillret då?
  • Jag är bara jag
    Busungarna skrev 2013-08-21 18:06:05 följande:

Okej, om man får en så sen ÄL, kommer mensen fortfarande fyra veckor efter sista pillret då?

Nej,mensen kommer enligt din vanliga lutealfas för det är ägglossningen som styr när mensen kommer. Sen äl= sen mens. Om du inte är gravid förstås! Glad
  • Busungarna
    Jag är bara jag skrev 2013-08-21 21:40:14 följande:

Nej,mensen kommer enligt din vanliga lutealfas för det är ägglossningen som styr när mensen kommer. Sen äl= sen mens. Om du inte är gravid förstås! Glad
    Okej då är jag med. Jo hoppas att vi blivit gravida men.. i tisdags kom det en pytteliten rosa flytning, bara ett par droppar. Likaså igår men då va det brunt. För en timme sedan kom det ett par bruna droppar igen. Undrar om det inte är min mens som kommit, för den skulle kommit nu normalt sätt, alltså om jag haft ÄL den vanliga tidpunkten i min cykel (pergotime kan ju göra att ÄL kommer både tidigare och senare?!). Inte roligt alls. Fast man kan väl ändå inte ha så sparsam mens om 2 droppar nån gång under dagen? Har ju ganska riklig i vanliga fall. 
  • lejonhjärtat
    Busungarna skrev 2013-08-21 18:06:05 följande:

Nej de dröjde ca 14 dagar efter de som jag fick positivt grav test.
  • Busungarna
    lejonhjärtat skrev 2013-08-22 20:23:21 följande:

Nej de dröjde ca 14 dagar efter de som jag fick positivt grav test.
    Okej, ska testa nästa söndag och se, kanske får vi det efterlängtade plusset.  

Hade nog en såkallad nidblödning, för det kom ett par droppar en gång på tisdagen, onsdagen och torsdagen och sen har det inte kommit mer. Går fortfarande runt med mensvärk och lite illamående.  
  • lejonhjärtat
    Busungarna skrev 2013-08-25 13:36:34 följande:
    Okej, ska testa nästa söndag och se, kanske får vi det efterlängtade plusset.  

Hade nog en såkallad nidblödning, för det kom ett par droppar en gång på tisdagen, onsdagen och torsdagen och sen har det inte kommit mer. Går fortfarande runt med mensvärk och lite illamående.  

Hur har de gått??
  • Busungarna

Jag vet faktiskt inte riktigt. Det dök aldrig upp någon mens sen på BIM, i söndags. Däremot lite bruna flytningar nån gång om dagen sedan i tisdags och imorse rött blod.. vet inte hur jag ska ta det?! Har ringt BM nu iallafall som ska ringa upp kl fyra i eftermiddag. Ska be att få komma in och ta en VUL och se om det är så att jag är gravid, om jag inte är det så måste vi börja med pergotime igen. Med andra dottern så fick jag en jättekraftig blödning i vecka sex, men hon är 4 år och en frisk liten tjej idag. :)

Har senaste veckan, utöver mensvärk och illamående, haft stickningar i livmodern och sen har håret på mig blivit jätteflötigt, måste tvätta det varje dag. Vågar varken tro det ena eller det andra, jättejobbigt.

Svar på tråden Va tror ni? Kan pergotime ha hjälpt oss att bli gravida?!