• Anonym (Kelly)

Vad är det med min lilltå?

Hej alla där ute!

Jag känner mig lite smålöjlig som gör en sånhär tråd med det får vara, jag undrar nämligen om en sak:

Min lilltå på högerfoten har en längre tid (troligen flera år) varit som en "extra lång" nagel, alltså inte på längden men på bredden, dock är den där "extra" längden ganska vit och öm, jag kan klippa bort det som om det vore förhårdnad hud (även när jag känner på den känns det som ordentligt förhårdnad hud), men inte så att allt försvinner, det gör nämligen ont när jag försöker klippa bort förhårdnaden som sitter närmast nageln.

Jag kan jämföra mina lilltår och se att det där "extra" troligen inte alls tillhör nageln. 

Nu undrar jag, vad kan det vara? Kan tillägga att när jag går så hamnar båda mina lilltår så att de liksom ligger på sidan, den där förhårdnaden är alltså det som trycks mot marken, men min vänstra lilltå har inget sådant. 

Om det nu bara är en klump förhårdnad hud, hur får jag bort det på bästa sätt? (utan att orsaka mig själv för mycket smärta vill säga) 

Tacksam för förslag! 

• Svar på tråden Vad är det med min lilltå?
  • Anonym (d)

Om din lilltå gör ont, låt den begå självmord. Uppmana den att hänga sig själv så blir du av med den.

• Anonym (Kelly)
    Little Ms Chatterbox skrev 2013-08-21 16:23:08 följande:
    Har du visat den för någon läkare?
    Nej, det är inte något jätteproblem för mig om jag jämför det med allt annat som händer i mitt liv, och det känns lite fånigt att flasha lilltån för doktorn när man är där o kollar blodvärden.Skäms
  • Anonym (Vanligt?)

Låter som det ganska vanliga att maj har en delad nagel på lilltån..

• Little Ms Chatterbox
    Anonym (Kelly) skrev 2013-08-21 16:28:14 följande:
    Nej, det är inte något jätteproblem för mig om jag jämför det med allt annat som händer i mitt liv, och det känns lite fånigt att flasha lilltån för doktorn när man är där o kollar blodvärden.Skäms
    Oki, är det problem så det gör ont att gå i trånga skor eller så? 
  • Anonym (Kelly)
    Little Ms Chatterbox skrev 2013-08-21 17:22:55 följande:
    Oki, är det problem så det gör ont att gå i trånga skor eller så? 
    Ibland, fast jag tror inte att det brukar vara på grund av det, mer att jag brukar få skavsår på lilltån :P
    Det kanske inte är nåt att oroa sig för, eller ens tänka på, det funkar ju att klippa bort ganska mycket av det när det börjar ömma (antar att det trycker på nageln).
    Anonym (Vanligt?) skrev 2013-08-21 17:03:51 följande:
    Låter som det ganska vanliga att maj har en delad nagel på lilltån..
    I så fall så var den delen av nageln riktigt sliten... eller att jag har förlorat själva nageln och att det jag "stör mig på" är det som egentligen borde vara under nageln...?

(jag inser att jag är inte är speciellt insatt när det kommer till naglar)...

• Little Ms Chatterbox

Man kan ha liksom vårtor under naglarna eller godartad cellförändring/tumör. Jag vet en som har det, man gör inget åt det. 

Men helt apropå absolut ingenting, du skrev tidigare att det hände andra spännande saker i ditt liv, nu blir jag nyfiken och undrar vad  

• Anonym (Kelly)
    Little Ms Chatterbox skrev 2013-08-21 18:19:58 följande:
    Man kan ha liksom vårtor under naglarna eller godartad cellförändring/tumör. Jag vet en som har det, man gör inget åt det. 

Men helt apropå absolut ingenting, du skrev tidigare att det hände andra spännande saker i ditt liv, nu blir jag nyfiken och undrar vad  

hmm...tjaa, jag hade en vårt-liknande sak på stortån när jag var barn som såg ganska lik ut detta, alltså själva förhårdnaden, den drog min mor successivt bort efter att ha dränkt den i (vad jag tror var) sprit.

Jag vet då inte om det är så spännande saker som händer i mitt liv, men fullt upp har jag. Mitt järnvärde, folsyravärde och b12 är alla låga, mitt blodtryck är lågt och jag är ganska trött av mig, dessa gör att jag vistas hos doktorn lite då och då. Annars så söker jag hej vilt efter jobb och studerar samtidigt på distans (nu börjar snart en ny termin), så ja, fullt upp Tungan ute
  • Little Ms Chatterbox
    Anonym (Kelly) skrev 2013-08-21 18:26:47 följande:
    hmm...tjaa, jag hade en vårt-liknande sak på stortån när jag var barn som såg ganska lik ut detta, alltså själva förhårdnaden, den drog min mor successivt bort efter att ha dränkt den i (vad jag tror var) sprit.

Jag vet då inte om det är så spännande saker som händer i mitt liv, men fullt upp har jag. Mitt järnvärde, folsyravärde och b12 är alla låga, mitt blodtryck är lågt och jag är ganska trött av mig, dessa gör att jag vistas hos doktorn lite då och då. Annars så söker jag hej vilt efter jobb och studerar samtidigt på distans (nu börjar snart en ny termin), så ja, fullt upp Tungan ute
    Hoppas du hittar massor av jobb och får upp dina värden, jag har också en del brist men har fått upp allt utan järn, det är segt. 
    Har du mycket kvar på studierna?

• Anonym (Kelly)
    Little Ms Chatterbox skrev 2013-08-21 18:59:30 följande:
    Hoppas du hittar massor av jobb och får upp dina värden, jag har också en del brist men har fått upp allt utan järn, det är segt. 
    Har du mycket kvar på studierna?

Det hoppas jag med, jag försöker ta vitamintabletter varje dag, men slarvar mycket :/ Jag har två år kvar på utbildningen, så jag har kommit en tredjedel på vägen.
Svar på tråden Vad är det med min lilltå?