Anonym (:D) skrev 2013-08-21 16:46:08 följande:
Åh hej! Jag kan hjälpa dig! Jag svettades jättemycket under armarna förut, men jag har sprutat in botox där nu. Har varit helt torr i månader! Ni som svettas mycket förstår kanske vilken otrolig känsla det är, haha.
Först måste ni prova absolut torr! Jag var helnöjd några veckor, men sedan blev jag allergisk, därför jag gjorde botox.
Om ni inte tycker absolut torr är bra så googla svettmottagningen. Det kan förändra ert liv, det gjorde det med mitt :)
Och ni som svettas mycket- ni lider av en sjukdom. Den heter hyperhidros, man vet inte exakt hur det funkar men av någon anledning skickar hjärnan ut signaler till körtlarna så dom svettas onaturligt mycket.
Fråga om behandlingen osv om ni inte får det svar ni söker på svettmottagningens hemsida!
Puss på er alla svettlökar :D
Måste hålla med..!! Botox är mirakelmedlet mot svettningar.. (OBS..!! Det är inte samma botox som det man använder mot rynkor..!)
Dock kan det ju ha lite olika resultat. första gången för mig var jag torr under armarna i flera månader, behövde aldrig avända deo. men det fukade inte så bra i ansiktet och har aldrig gjort det (jag svettas mkt om ögonbrynen)
Efter ca 3 behandlingar funkar det fortfarande bra, men det höll inte 6 månader som innan, utan kanske 5, och sen sjönk det till 4, och nu ligger jag på 3 -3½, ca. Men det funkar ju fortfarande =)
Nu vågar man ju ÄNTLIGEN använda färgglada tröjor, och tunna..! Bara det är en frihet då man annars bara klädde sig i svarta tjocktröjor, som man iaf svettades igenom, men det syntes iaf inte lika mkt..
För att få remiss till en svettmottagning, finns i uppsala och sthlm vad jag vet, så måste du få en remiss från din husläkare eller ngn hudläkare, så börja där..!