• Anonym (pinigt)

Bajsade på mig på jobbet - vill dö

För att bespara er detaljer:

- presentation hela dagen
    - tidspressat schema som redan var försenat och skapat känslan "vi måste fixa detta idag, vi kan inte acceptera fler småförseningar" i gruppen
    - min stolthet att inte vara den som sinkar presentationen
    - min stolthet att tro att jag kunde hålla mig längre än vad jag kunde
    - alla toaletter var såklart upptagna hela tiden under det korta breaket vid lunch (mat var beställd så alla satt i samma rum och åt)

Innan olyckan var framme hade det börja lukta i rummet, så alla trodde att någon släppt sig och bad en i min grupp att öppna dörren varpå många skrattade. Men jag var cool och professionell och låtsades om som om det inte var jag. Jag visste ju att jag kunde hålla mig tills dagen var klar.

Jag vet att det är mitt eget fel, jag skulle gått ifrån helt enkelt istället för att bajsa på mig i panik. Men alla i gruppen behövdes under hela presentationen, så hade jag gått hade alla tvingats vänta på mig. Plus att jag som sagt var övertygad om att jag kunde hålla tätt, finns inga vuxna som bajsar på sig liksom om de inte lider av magsjuka eller något.

Det här är så fruktansvärt pinsamt och förnedrande att jag inte riktigt vet om ni kan förstå. Jag stack ju hem direkt efter olyckan var framme, och de enda mejl jag fått är från min grupp samt min chef som undrade om jag mådde bra. Men alla måste ju liksom ha fattat vad som hänt, och så är de artiga och frågar om jag mår bra.

Jag vet inte vad jag ska göra, har fortfarande panik för morgondagen. Finns det någon bortförklaring som låter tillräckligt trovärdig, eller ska jag erkänna vad som hände?

• Svar på tråden Bajsade på mig på jobbet - vill dö
  • Anonym (sjuk)

Men sjukskriv dig ett par dagar och säg att du har problem med magen eller något.

• Anonym (pinigt)
    Anonym (sjuk) skrev 2013-08-21 16:47:37 följande:
    Men sjukskriv dig ett par dagar och säg att du har problem med magen eller något.
    Ja, antingen det eller att säga som det är. Frågan är om de inte fattar vad som hänt, och då blir det ju bara ännu mer pinsamt att sjukskriva sig.
  • ElsaLill

Säg att du blivit magsjuk! Sjukskriv dig torsd-fre. Det kan hända alla och ingen kommer att klandra dig. Om någon mot förmodan skulle ta upp det senare så säger du bara att du var rejält sjuk och kräktes/sket i flera dagar. 

• jofa80

Stackare. Säg du har problem hade jag gjort o sjukskriv dig ett par dar. Ingen kommer tro annat än att du är dålig o tycka synd om dig.

• Anonym (sjuk)
    Anonym (pinigt) skrev 2013-08-21 16:58:16 följande:
    Ja, antingen det eller att säga som det är. Frågan är om de inte fattar vad som hänt, och då blir det ju bara ännu mer pinsamt att sjukskriva sig.
    Varför skulle de fatta vad som hänt? Jag lovar att 99% av alla vuxna som bajsar på sig har problem med magen. Ring och säg att du har spyr och är jättesjuk, då kommer nog ingen bry sig om det som hände idag.
  • Anonym (sjuk 2)

"Är man sjuk ska man vara sjukskriven", sa de nyss i radio på temat psykisk hälsa. Bestäm dig imorgon bitti.

• MissStrawberry
    ElsaLill skrev 2013-08-21 17:06:10 följande:
    Säg att du blivit magsjuk! Sjukskriv dig torsd-fre. Det kan hända alla och ingen kommer att klandra dig. Om någon mot förmodan skulle ta upp det senare så säger du bara att du var rejält sjuk och kräktes/sket i flera dagar. 
  • Anonym (pinigt)
    Anonym (sjuk) skrev 2013-08-21 17:07:17 följande:
    Varför skulle de fatta vad som hänt? Jag lovar att 99% av alla vuxna som bajsar på sig har problem med magen. Ring och säg att du har spyr och är jättesjuk, då kommer nog ingen bry sig om det som hände idag.
    För att jag bajsade på mig när jag stod där framme vid presentationen. Fick ett plötsligt krampanfall och sedan gick det väldigt snabbt. De måste ha känt hur det stank och tolkat att jag flög ut ur rummet som att jag gjorde på mig, plus att det luktade lite innan också. Lägga ihop 2+2 typ.

Det kanske var så här någon menade, men att säga att jag var magsjuk och sjukskriva mig i två dagar är ingen dum idé. Visst, jag bajsade på mig, men jag var ju "magsjuk"... och dessutom extremt plikttrogen trots min "sjukdom"!

Skulle den förklaringen fungera tror ni?
  • Anonym (sjuk)
    Anonym (pinigt) skrev 2013-08-21 17:13:37 följande:
    För att jag bajsade på mig när jag stod där framme vid presentationen. Fick ett plötsligt krampanfall och sedan gick det väldigt snabbt. De måste ha känt hur det stank och tolkat att jag flög ut ur rummet som att jag gjorde på mig, plus att det luktade lite innan också. Lägga ihop 2+2 typ.

Det kanske var så här någon menade, men att säga att jag var magsjuk och sjukskriva mig i två dagar är ingen dum idé. Visst, jag bajsade på mig, men jag var ju "magsjuk"... och dessutom extremt plikttrogen trots min "sjukdom"!

Skulle den förklaringen fungera tror ni?
    Klart det fungerar, som sagt 99% av alla som gör som du gjorde gör det för att de är magsjuka eller matförgiftade.

• Anonym (pinigt)
    Anonym (sjuk) skrev 2013-08-21 17:15:47 följande:
    Klart det fungerar, som sagt 99% av alla som gör som du gjorde gör det för att de är magsjuka eller matförgiftade.

Men... jag var ju varken magsjuk eller matförgiftad. ._.
Svar på tråden Bajsade på mig på jobbet - vill dö