• iafia20

Babynest, använde ni eran? Och vart köper man bäst?

Första barnet på g nu och sett flera hemsidor med privata som syr själva och även "vanlig" shop. Priserna är ju allt mellan 300-800 kr.
    Finns även en uppsjö på tradera.
    Så nu, vad ska man välja? Är det någon man ska akta sig för? Typ oseriösa personer.

Och ni som köpte en till era bebisar, hur mycket använde ni den?

• Svar på tråden Babynest, använde ni eran? Och vart köper man bäst?
  • viseversa

Köpt på tradera. Hemsydd av säljaren. Jättefin är den. Vit med röda hjärtan. Betalade 250:- tror jag. Eris är nu 5 månader och sover i det än i spjälsängen.

• Piano

Jag sydde en själv och den använde vi mycket och länge. Så jag rekommenderar att skaffa en.

• iafia20

Jag är helt kass på att sy så det alternativet är inget för mig. Hade varit kul att välja tyget helt själv men men är man född med tummen mitt i handen så Tungan ute

Får den plats i en vagn? Ser ju smidigt ut att man kan flytta runt bebisen i huset så man kan ha uppsikt utan att väcka den.

• Petra 334

Köpte på tradera sydd av privatperson, jättefin svart med vita stjärnor. Jag tycker de är jättebra men sonen är mindre imponerad.. Var tänkt till att sova i dagtid i soffan eller dyl men han sover bara på mig, i bilen eller i vagnen då. Så den har inte blivit använd så mycket.

• iser

Jag använde aldrig det förutom på BB och blev helt betagen av deras fiffiga lösning. De hade stora örngott som de vikt in en filt i och sen hade de en handduk som de hade snurrat liksom från ena hörnet så det blev en korv som de laggt in som en ram i det stora örngottet. Dålig förklaring men jag hoppas du förstår hur jag menar.

• eliten

Köpte en nysydd på tradera, min dotter är 12dagar bara men sover i den varje natt, jättebra!

• Eckis

Vi gjorde ett eget "nest" två badlakan som vi rullade ihop och la som en hästsko ovanpå ett vanligt örngott. Mycket lättare att tvätta än ett vanligt babynest med stoppning. Och en hel del kräks blir det, eller blev iaf för oss :)

• eliten
    Eckis skrev 2013-08-21 22:00:02 följande:

Vi gjorde ett eget "nest" två badlakan som vi rullade ihop och la som en hästsko ovanpå ett vanligt örngott. Mycket lättare att tvätta än ett vanligt babynest med stoppning. Och en hel del kräks blir det, eller blev iaf för oss :)

Stoppningen är jättelätt att ta ut så det är lätt att tvätta vanliga babynests också..
  • Eckis

eliten: Fast om man inte har torktumlare är det inte säkert att det hinner bli torrt innan man behöver den igen. Om man inte har två "överdrag" då förstås och kan växla.
    Flera badlakan har man ju definitivt hemma iaf :)

• Babymama

Vi använde vårt babynest till dottern växte ur det och började rulla, vid kanske 4-5 månader. Hon sov i det dagtid där vi ställde det, på tvättmaskinen när jag duschade, på köksbordet när vi åt, i soffan när vi tittade på tv. Smidigt! Det gjorde också att vi aldrig behövde oroa oss för att vår hund skulle lägga sig på dottern, på sin höjd låg han bredvid nestet.

I början sov dottern också i nestet mellan oss i sängen men jag upptäckte snabbt att hon sov bättre om jag liggammade henne och sen lät henne sova kvar utan att flytta tillbaka henne i nestet så då rullade vi en stor handduk runt henne så att vi inte skulle rulla över henne i sömnen :)

Svar på tråden Babynest, använde ni eran? Och vart köper man bäst?