• Jessicca

Trygghansa hembesök

Jag teckna gravidförsäkring hos trygghansa gratis. Ringde en kvinna idag och sa att en kille skulle prata med mig om vad som va viktigt när man skaffa barn. Vad man ska tänka på och sånt. Hon boka in en tid och jag fråga: Jaha ringer ni då eller ska jag besöka er? Får då till svar att dom kommer hem till mig. Har nu även läst att de bara vill att man ska fylla i mer försäkringar och sånt när de kommer. Inte vad hon sa när hon ringde. Jag är arbetslös och kan inte binda mig till något och vill inte skriva på något som man måste betala. Min sambo där i mot har säkrat hemförsäkring och har koll på de eftersom de han som "drar in pengar"

Tycker inte de känns helt okej heller att de kommer hem till mig. Känns som att de tränger sig in här bara när jag är ensam.

Borde jag ringa och boka av detta? 

• Svar på tråden Trygghansa hembesök
  • Omogen citron

Det känns helt uppenbart inte bra för dig, så jag tycker du ska lyssna på dina känslor och inte låta dem komma hem till dig. Vill de prata om något mer eller få veta något mer så kan de ta det via telefon, annars får du hitta ett annat försäkringsbolag. Det tycker jag du ska säga till dem också.

• Jessicca

Ja, Jag tog ju för givet att de skulle ringa eller att jag skulle besöka något lokalkontor. Men hon nämner inget att de ska komma hem till mig. Fick sån obehagskänsla över de hela..

• liteavvarje

Ringde dom från Försäkringsrådet? För dom har ringt mig, men jag har inte vågat svara pga det du skriver.. Har svårt att säga nej och jag vill INTE ha hem folk!

• Jimmy på TryggHansa

Godmorgon Jessicca och er andra!

Känner du på detta vis Jessicca ska du naturligtvis boka av mötet med oss. Vi ber om ursäkt om du inte fått informationen att det handlar om ett hembesök.

Detta är en tjänst som vi erbjuder våra kunder där man kan få just ett hembesök för att gå igen sina försäkringar. Vi informerar vad försäkringarna är bra för och vad de kan göra för skillnad i praktiken. De som kommer på besök är försäkringsrådgivare och är experter på barnförsäkringar och även sjuk- och olycksfallsförsäkringar för er vuxna, som är de viktigaste försäkringarna. De kan även se över era sakförsäkringar (hemförs. bilförs osv.) om man vill det. Man behöver absolut inte binda sig till något om man inte skulle vilja det.

Skulle du som sagt vilja avboka mötet Jessicca går det bra att ringa in till oss på telefonnummer 0771-111 600 öppet alla dagar mellan 07-21 så hjälper vi dig med det. 

Ha en fortsatt bra dag! Mvh, Jimmy - Trygg-Hansa 

• Piano

Vi fick hembesök av trygghansa när vi tecknat vänta barn-försäkring. Tyckte det var kanonbra! Hon som kom var inte alls påstridig om att vi skulle skriva på en massa
    Försäkringar utan vi gick mest igenom vad det handlade om och vad det fanns för olika försäkringar. Men känner du att du inte vill så boka av!!

• Jessicca
    liteavvarje skrev 2013-08-22 08:17:54 följande:
    Ringde dom från Försäkringsrådet? För dom har ringt mig, men jag har inte vågat svara pga det du skriver.. Har svårt att säga nej och jag vill INTE ha hem folk!
    Vet inte om de var försäkringsrådet. De sa hon inte heller. Bara att de ringde från trygghansa. De som va så obehagligt va just att jag bokat allt med henne och sen frågar jag hur vi ska träffas och så säger hon att de är en kille som ska komma hem till mig de datumet och den tiden. Sånt tycker jag man säger innan man bokar något. Antingen va hon bara osmidig och tänkte sig inte för eller så gjorde hon de med avsikt. (Har också väldigt svårt att säga nej och de är också en utav anledningarna jag inte vill ha hem dom)

Ska ringa och avboka de hela och säga upp försäkringen. Såg att IF hade gravidförsäkring också så ska ringa och höra med dom och se hur dom gör. 
  • Jessicca

Så nu har jag ringt till trygghansa och tagit bort min försäkring. Hon som svara var väldigt förstående och vart nästan förbannad på personen som ringt mig och ville ha namn och nummer på den. Ringde sedan till if för att kolla om de gjorde något hembesök med de sa att de inte gjorde de så fixa en gravidförsäkring där istället gratis. 

Svar på tråden Trygghansa hembesök