Vågar du fuska över fartguppen?
Jag kör alltid med 2 hjul på sidan om eller emellan för att minska guppandet. Men ser att de flesta inte gör så fast de kan. Tror någon att man måste köra rakt på?
Jag kör alltid med 2 hjul på sidan om eller emellan för att minska guppandet. Men ser att de flesta inte gör så fast de kan. Tror någon att man måste köra rakt på?
Jag får alltid en känsla av att bilen ska skrapa i det där guppen om man gör så, och råkar jag komma lite långt ut åt ena sidan kör jag ännu saktare än jag gör om jag kör rakt över. Men hela poängen är ju att man ska uppmärksamma den känsliga omgivningen i närheten av farthindren och inte fokusera på att komma snabbt och smidigt över dem.
Jag kör alltid i samma hastighet över guppet om de är normalhöga bromsar aldrig in. Känner knappt av guppen. Har en suv
Och ja. Jag vågar "fuska" å köra två hjul bredvid
Konstig fråga :p
Nej, fuskar inte, saktar ner och kör med alla hjul i samma höjd. Har en rätt låg bil som gärna skrapar i här och var.
Kör alltid på två hjul.
Kör oftast med två hjul eller "grenslar" farthindret om det är mindre än däckomfånget (eller hur jag ska säga).
Jag inbillar mig att det är stadigare för bilen att köra med 2 däck pga obalans, så jag kör rakt på.
Skadligare*
Jag kör medalla hjulen på, av den enkla anledning att jag är rädd om bilens stötdämpare och fjädrar. Jag ser dagligen bilar som är skeva i leder, skrapade under och brusta fjädrar. Men mest pga för hög fart över gupp. Interntskämt, vägguppen är en gåva till bilverkstäder ;)
Du tjänar ingenting på att köra med två hjul brevid, det guppar ju lika mycket på de andra två ändå.
Beror på vilken bil jag har för tillfället.
Har en bil som är extremt låg och med väldigt hård fjädring. Med den så kryper jag över fartguppet på det sätt jag kan, jag är glad om jag kommer över med kjolpaketet i behåll.
Har även en allroad modell, med den saktar jag knappt ner.
Saktar alltid in och kryper över guppen sen tar jag igen det jag förlorade i tid med råge efter guppet