• PlåtNicklas

Vågar du fuska över fartguppen?

Jag kör alltid med 2 hjul på sidan om eller emellan för att minska guppandet. Men ser att de flesta inte gör så fast de kan. Tror någon att man måste köra rakt på?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vågar du fuska över fartguppen?
  • Wimlan

Jag får alltid en känsla av att bilen ska skrapa i det där guppen om man gör så, och råkar jag komma lite långt ut åt ena sidan kör jag ännu saktare än jag gör om jag kör rakt över. Men hela poängen är ju att man ska uppmärksamma den känsliga omgivningen i närheten av farthindren och inte fokusera på att komma snabbt och smidigt över dem.

• MeNoLike

Jag kör alltid i samma hastighet över guppet om de är normalhöga bromsar aldrig in. Känner knappt av guppen. Har en suv

• Petroleum

Nej, fuskar inte, saktar ner och kör med alla hjul i samma höjd. Har en rätt låg bil som gärna skrapar i här och var.

Tror du att det finns något okänt där ute? Som mirakulöst förblev oupptäckt...
  • Supertorsk

Kör alltid på två hjul.

Den största fisken i en liten damm
  • CeeJay

Kör oftast med två hjul eller "grenslar" farthindret om det är mindre än däckomfånget (eller hur jag ska säga).

• Eisa

Jag inbillar mig att det är stadigare för bilen att köra med 2 däck pga obalans, så jag kör rakt på.

• beccagranen

Jag kör medalla hjulen på, av den enkla anledning att jag är rädd om bilens stötdämpare och fjädrar. Jag ser dagligen bilar som är skeva i leder, skrapade under och brusta fjädrar. Men mest pga för hög fart över gupp. Interntskämt, vägguppen är en gåva till bilverkstäder ;)

• Supertorsk
    beccagranen skrev 2013-08-22 09:28:54 följande:
    Jag kör medalla hjulen på, av den enkla anledning att jag är rädd om bilens stötdämpare och fjädrar. Jag ser dagligen bilar som är skeva i leder, skrapade under och brusta fjädrar. Men mest pga för hög fart över gupp. Interntskämt, vägguppen är en gåva till bilverkstäder ;)
    Absolut - bilens fjädring tar skada av att köra över gupp. Fjädringen är konstruerad enbart för helt släta vägar.

Den största fisken i en liten damm
  • Tom Araya

Du tjänar ingenting på att köra med två hjul brevid, det guppar ju lika mycket på de andra två ändå.

• John D

Beror på vilken bil jag har för tillfället.
    Har en bil som är extremt låg och med väldigt hård fjädring. Med den så kryper jag över fartguppet på det sätt jag kan, jag är glad om jag kommer över med kjolpaketet i behåll.
    Har även en allroad modell, med den saktar jag knappt ner.

• Anna Collovin

Saktar alltid in och  kryper över guppen sen tar jag igen det jag förlorade i tid med råge efter guppetTungan ute

• Tom Araya
    Tom Araya skrev 2014-02-05 20:50:51 följande:
    Du tjänar ingenting på att köra med två hjul brevid, det guppar ju lika mycket på de andra två ändå.
    Fast det är klart, är bilen väldigt låg kan det förstås skrapa i om man kör rakt över med alla hjul.
Svar på tråden Vågar du fuska över fartguppen?