• Mama C

PMS eller graviditetssymptom?

Lider av sån jäkla pms! Inte bara innan mensen, utan nästan hela cykeln. Illamående, ömma bröst, humörsvängningar, rubbet! Jag är 30, vi har försökt bli gravida i 2½ år. Och min onda cirkel sätter igång så fort mensen är över Gråter jag blir ett obalanserat monster....enda gången det senaste halvåret som jag mått hyfsat är när jag har mensen.

För om åren kände jag av min ÄL men inte på de senare åren. Veckan innan mensen däremot känner jag av. Molvärk och ibland hugger till i lillmagen, förvandlas till ett monster, magen är i obalans. 

Så hur ska jag kunna veta vad som är pms och vad som är tidiga grav-tecken?
    Skillnaden denna månaden är att jag känner mig annorlunda, inte lika kaotisk inombords, fått molvärk tidigare, är så sjukt trött o fryser o svettas om vartannat samt har svårt med mat och lukter. Brösten är ömma som vanligt, men de bränner o kliar så jag blir tokig. 

Nån som känner igen det här? O ni som har/haft problem med pms, hur fick ni hjälp med det? Och ni som trodde det var pms o så var det bäbis på gång, vilka skillnader noterade ni? 

Svar på tråden PMS eller graviditetssymptom?