• Evighetsmaskin

Köpa räntefritt eller kontant och pruta?

Om ex. Elgiganten har räntefri avbetalning så måste de tjäna på kontantköpare som bör kunna pruta?

• Svar på tråden Köpa räntefritt eller kontant och pruta?
  • Lattjo

Dom krediter som faktiskt är helt räntefria tjänar dom inget extra på, förrän den dagen då du missar en betalning eller är en dag sen med inbetalningen. Jag har haft såna på Media Markt förut och betalade inte en krona extra utan det var köpesumman delat på ett antal månader bara.

Sen kan man ju alltid pruta och på elgiganten funkar det oftast om man köper flera grejer eller något som kostar. Vilket dom tjänar mest på vet jag inte, du kan ju lika gärna pruta om du ska ta det på avbetalning som om du betalar kontant.

• Jecw
    Lattjo skrev 2013-08-22 06:19:08 följande:
    Dom krediter som faktiskt är helt räntefria tjänar dom inget extra på, förrän den dagen då du missar en betalning eller är en dag sen med inbetalningen. Jag har haft såna på Media Markt förut och betalade inte en krona extra utan det var köpesumman delat på ett antal månader bara.

Sen kan man ju alltid pruta och på elgiganten funkar det oftast om man köper flera grejer eller något som kostar. Vilket dom tjänar mest på vet jag inte, du kan ju lika gärna pruta om du ska ta det på avbetalning som om du betalar kontant.

Dom tjänar även på dom räntefria. Dom skickar ofta med reklam och ett och annat erbjudande om smålån osv. Det är alltid nån som nappar på dessa erbjudande. Reklamen blir mer ok om den kommer tillsammans med en faktura eller från en företag man redan känner till.
  • Lattjo
    Jecw skrev 2013-08-22 06:39:45 följande:

Dom tjänar även på dom räntefria. Dom skickar ofta med reklam och ett och annat erbjudande om smålån osv. Det är alltid nån som nappar på dessa erbjudande. Reklamen blir mer ok om den kommer tillsammans med en faktura eller från en företag man redan känner till.
    Jo det är ju sant, jag tänkte mer på betalningen i sig. För där tjänar dom inte mer än just köpebeloppet. Jag vet mycket väl att många nappar på extraerbjudanden, mitt ex är ett bra exempel på det... Jag däremot köpte det jag behövde och betalade av det så fort jag kunde utan en krona i extra avgifter. Jag vet inte vad som följde med i kuverten då jag bara tog ut räkningen och kastade resten så det är möjligt att det låg ett erbjudande däri :)
  • thiasvovve

Sen är ett tips att kolla upp vilken butik som är billigast på prisjakt, då matchar de oftast.

Svar på tråden Köpa räntefritt eller kontant och pruta?