Rädda kattungar?
Igår fick jag hem två kattungar, en svart o en vit. Båda var mycket försiktiga från början då vi kom hem med dem. Dock så vågade den svarta komma ur transportburen och se sig om, för att sedan gömma sig under soffan. Hennes syster låg bara och skakade i transportburen.
Till sist kom även den vita kattungen fram men även den slank snabbt under soffan.
När de väl smög fram när de inte såg oss, avskärmade jag så att de bara kunde komma in i hall, kök och badrum. Den svarta drar sig undan från oss, men verkar ändå nyfiken. Hon har ätit, druckit och gått på lådan, men vill inte att man rör henne.
Den vita gömmer sig, om nån rör sig ens lite försiktigt så börjar den att skaka som ett asplöv. Samma sak när jag bara pratar med henne på avstånd, om det låter från vår tv osv.
Så den svarta tror jag säkert vänjer sig, men gör den vita det? Hon är panikslagen o kryper ihop till en boll o skakar om man ens bara passerar i det rum där hon gömt sig.
Till saken hör att jag har en 3 åring, mycket snäll mot djur men nyfiken och han förstår inte alls att katterna blir rädda om han ens tittar på dem, pratar eller är i samma rum som dem och pratar med mig. De bara flyr för livet.
Känns inte alls kul hittills då det känns som att de hade behövt extremt mkt lugn o ro när de är så skygga, men i ett hem med barn är det svårt att ha det så tyst o lugnt.
Vad göra?? :/