• pth

    Ny mobil, hur gör jag för att slippa börja om med spel?

    Jag måste lämna tillbaka min mobil som är kopplad till ett jobb-mailkonto. Jag har en del spel och appar som jag skulle villja fortsätta med på nya mobilen utan att behöva börja om från början. Hur gör jag?


    Denna dagen ett liv
  • Svar på tråden Ny mobil, hur gör jag för att slippa börja om med spel?
  • Jimman
    pth skrev 2013-08-22 08:59:09 följande:

    Jag måste lämna tillbaka min mobil som är kopplad till ett jobb-mailkonto. Jag har en del spel och appar som jag skulle villja fortsätta med på nya mobilen utan att behöva börja om från början. Hur gör jag?


    Denna dagen ett liv
    Loggar in på spelen med nya mobilen
  • pth

    Vaddå? Laddar jag ner appen på nya mobilen och får ett val att logga in? Har inte för mig att jag loggade in då jag installerade. Försökte installera HayDay på dotterns mobil idag, för att se om det gick att flytta över spelet från min iPhone till hennes Android, men jag tror inte att det kom upp ngt inlogg (tre barn och frukost, fel tillfälle försöka...) Är inte inloggen kopplat till kontot jag har på nuvarande mobil? Funkar det även om det är kopplat till min jobbmail som kommer försvinna då jag byter jobb?  Dottern pratar om Game Center. Att jag kan gå via Game Center på ngt sätt. Jag är som ni hör helt rudis på detta! ICloud, är det ngt jag kan använda?


    Denna dagen ett liv
  • Rakad Apa

    När det gäller spel så får man dessvärre oftast börja om från början när man byter mobil eftersom spelen sparas internt.


    ?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • sportpappa

    Du kommer märka vad som fungerar och vad som inte fungerar. Det finns inte så mycket att göra.
    Hur det går beror på om du går till iPhone eller till Android. Om du går till en annan iPhone så borde det fungera om du tar en iTunes- eller iCloud-backup och sen återställer till den nya telefonen. Om du går till Android så är det ganska kört.
    Se till att ditt AppleId är kopplat till din privata mailadress. Logga in på appleid.apple.com och ändra. 

    iCloud är jättebra så använd det. Då slipper du använda iTunes för att ta backuper.

  • Ravinen

    Du kan koppla hayday till Facebook på din nuvarande mobil och sedan ladda ned hayday på den nya och koppla samma Facebook konto på hayday på den nya telefonen, görs under fliken inställningar på hayday.Lycka till!

Svar på tråden Ny mobil, hur gör jag för att slippa börja om med spel?