• SpanskaFlugan

Råsaftcentrifug - recept?

Hej på er! Jag tänkte köpa en råsaftscentrifug och göra goda och nyttiga frukt och grönsaksjuicer. Så jag dels be om recepttips men även på lite tips om bra centrifuger? Har ni några bra förslag?

• Svar på tråden Råsaftcentrifug - recept?
  • Livlig

Jag köpte en Bosch. En stor och stabil. Med stor öppning och som kärnar ur äpplet åt mig. Det tycker jag är en fördel, eftersom jag gör mycket juicer så är det jobbigt att kärna ur alla ett och ett. 

Min favorit är päron och ananasjuice. Minst 1 ananas och 1 kg päron. Tänk på att det går åt en himla massa frukt & grönsaker när du juicar. 

Morotsjuice är också gott. TIps spar "skräpet" och gör en morotskaka / morotsbiffar på 

• SpanskaFlugan
    Livlig skrev 2013-08-22 10:38:31 följande:
    Jag köpte en Bosch. En stor och stabil. Med stor öppning och som kärnar ur äpplet åt mig. Det tycker jag är en fördel, eftersom jag gör mycket juicer så är det jobbigt att kärna ur alla ett och ett.  Min favorit är päron och ananasjuice. Minst 1 ananas och 1 kg päron. Tänk på att det går åt en himla massa frukt & grönsaker när du juicar.  Morotsjuice är också gott. TIps spar "skräpet" och gör en morotskaka / morotsbiffar på 

Bra tips, tack! Och jag tänkte köpa en sådan som man bara kan stoppa ner allt i och så rensar maskinen själv utan att man behöver stå och skära upp allt först.
  • Livlig
    SpanskaFlugan skrev 2013-08-22 10:53:24 följande:
    Den här fick tydligen bäst i test och den kostar bara knappt 1000 kr, verkar bra. Är det en sådan Bosch du har? www.test.se/rasaftcentrifuger/testvinnare/
    ja det ser ut som det!. Min kostade knappt över 1000kr för några år sedan

• 54grader

Här är ett bra juicerecept där du inte behöver en råsaftcentrifug.

en halv gurka
    en sockerbitstor bit av ingefära
    typ 2 dl bra äppeljuice

Kör allt med mixern och drick. Du kan ha lite citron också om du vill. Du behöver ingen råsaftscentrifug (om du köper färdig äppeljucie). Med inspiration från Juiceverket

Följ min blogg om mat: teknik, tester och prylar: www.54grader.se
Svar på tråden Råsaftcentrifug - recept?