En fråga till ALLA som gjort en gastric bypass!
Jag har fått tid för första kirurgsamtalet nästa vecka, och är så nervös. Jag är fullkomligt medveten om vad en op innebär och har också fått mycket beröm av sjukhuset för att jag är så påläst och kunnig Jag vill verkligen göra operationen, har väntat i flera år och provat allt känns det som.
Men idag, när jag inte är opererad, har jag rätt stora problem med magen. Jag kan få akut diarre och måste alltid veta var närmaste toa finns. Det händer mest när jag äter mjölkprodukter och fullkorn så jag har slutat med det. Har varit hos läkare som konstaterat att jag inte har IBS eller något liknande, utan det beror förmodligen enbart på kosten. De akuta diarreerna kan komma flera dagar efter, om jag tex äter thaimat på måndagen kan jag bli dålig på tisdag kväll pga det. Det är jättesvårt att veta exakt vad som gör att jag bli så dålig... Hemma bryr jag mig ju inte men det är hemskt att få sådär akut ont i magen så man måste spurta till toaletten när man är borta....
Nu har jag alltså blivit kallad till op och jag är så nervös för att diarrerna ska bli värre efteråt Jag fattar ju att jag kan bli sämre nån vecka eller två tills magen stabiliserat sig, men kommer diarrerna att hålla i sig? För just nu är den frågan det enda mörka molnet på himlen.
Ni som redan gjort op, hur bajsar ni efteråt??
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-22 10:24
Ska tillägga att jag blir alltså fortfarande dålig trots att jag äter bra mat för det mesta. Jag lever inte på McDonalds och pizza utan problemen finns kvar ändå, annars hade man ju bara kunnat sluta äta så fet mat så hade det löst sig :/