• Griffonmatte

Tips på weekend över jul...?

Min mamma fyller 50 och vi ska fira det med att åka iväg över julafton med hela familjen.
    Sitter och kollar resor nu. Kollar typ från 22 - 26 december. Alltså fyra nätter.

London känns självklart och det fanns hyfsat billiga resor.
    MEN... det är ju inte jätteprisvärt att leva där. Alltså kommer vi inte ha råd att unna oss
    shopping, goda middagar etc. 

Budapest har vi varit i redan. 

Nå, vad tror ni? Mamma tror på Prag. Men hur kul kommer vi ha där fyra dagar med familjen.
    Finns det så mycket att göra mer än att äta? Vi kommer ha en tvååring med oss så inte enbart
    vuxenweekend. Hur är shoppingen?

Har ni andra billiga förslag?

• Svar på tråden Tips på weekend över jul...?
  • Malima

Var bor ni?
    London är väl hyfsat prisvärt nu när kronan är stark? De sägs att man aldrig fått så mkt för pengarna där som nu!

Annars gillar jag Helsingfors. Ta båten dit, ät gott, lek i bollhavet. I Helsingfors tar ni in på hotell en eller två nätter. Gå runt på stan och gör nåt besök på akvariet( minns ej vad det heter) i Helsingfors. Om ni inte vill ta båten hem kan ni flyga!

• Malima

Tänk förresten på att mkt säkert har stängt över jul, oavsett vart ni åker!

• SVejsan

Prag låter bra. Varför skall man shoppa på en Familjeresa då man skall umgås med familjen. I en normal familj så finns det oftast några som avskyr att shoppa (som nöje).
    Prag låter prisvärt och vackert kring Jul.
    Som huvudstad i Tjeckien finns säkert ett shoppingutbud där också, och antagligen kan en del vara billigare.

• Agdaa

Jag var i London över jul o det var helt dött på julaftonen. Gick inte ens att hitta en öppen pub :(

Svar på tråden Tips på weekend över jul...?