• FruB

Utredning, vad innebär det?

Vi har just erkänt för oss själva att vi behöver hjälp efter 15 månaders försök utan resultat.

Jag har ring "det dära" jobbiga samtalet och fått en tid. Men vad händer på utredningen? Vad gör de?

Vi är båda friska vad vi vet. Vi har en dotter på 4.

• Svar på tråden Utredning, vad innebär det?
  • FaithHopeLove

När Vi var på utredning, efter att Vi bara pratat med läkarna fick Vi en ny tid för att kolla mina äggledare & mannens spermier. Jag hade redan något år innan gjort titthålsoperation för att fastställa diagnosen Endometrios.

Det är riktigt jobbigt, det vet jag! Men var stark, det kan bara bli bättre {#emotions_dlg.flower} 

• Maramina

Så lite så! Hoppas nu att de hittar något som är lättåtgärdat, alternativt att ni lyckas få ert plus på egen hand!

När har nu tid? Och får man fråga vilken klinik ni ska till? Vi gjorde vår utredning på Göteborgs Kvinnoklinik förra året.

• FruB

Vi ska på Kvinnoläkarna I Västerås i slutet av månaden.

Hur gick det för er? Vad gör de på första besöket?

• Maramina

Nu är det ju snart ett år sedan vår utredning men inför besöket fick vi ett formulär med en massa frågor som vi fick svara på. Det togs blodprover både mig och mannen)och läkaren gjorde ett VUL. Mannen fick även lämna ett spermieprov. Samma dag som vi skulle få resultaten från proverna så "spolades" äggledarna.

Vilka prover som tas fattade jag berodde lite på vad som enkäten och samtalet med läkaren gav.

• Maramina
    FruB skrev 2013-09-26 15:40:14 följande:

Dags i morgon. NERVÖS!

Hur har det gått för er?
  • FruB

Allt såg bra ut på vul. Nu ska tester tas nästa vecka. Skönt att vara med i rullorna.

Svar på tråden Utredning, vad innebär det?