• Forumvärd

    Målarsnack!

    Hejsan!

    Jag skulle vilja ha en tråd där vi kan prata med varandra. Ge varandra tips och bara snacka rent allmänt

    Vilka fina tavlor som ligger i galleriet!

  • Svar på tråden Målarsnack!
  • Saffransgul

    Jag målar mest med akrylfärger och med pensel men skulle vilja prova olika tekniker.
    Vad använder ni för verktyg?

  • Yarrow
    Saffransgul skrev 2013-08-28 09:35:29 följande:
    Jag målar mest med akrylfärger och med pensel men skulle vilja prova olika tekniker.
    Vad använder ni för verktyg?
    Ett bra sätt att prova lite roligt när man målar med akryl är att blanda i saker i färgen. Glitter, paljetter, mjöl, grus.. Ja allt möjligt för att få lite rolig struktur på färgen :)
  • Forumvärd

    Tack för tipset Det ska jag absolut prova. Jag har provat modelleringspasta tidigare men aldrig lagt i det du tipsar om. Måste testas

  • Forumvärd
    Saffransgul skrev 2013-08-28 09:35:29 följande:
    Jag målar mest med akrylfärger och med pensel men skulle vilja prova olika tekniker.
    Vad använder ni för verktyg?
    Jag har inte provat det Yarrow tipsar om utan kört med modelleringspasta och det funkar men är dyrt.
    Brukar också måla med svampar. Funkar bra med vanliga kökssvampar om man inte har annat hemma. Ger en kul struktur på färgen
  • Jenny 074

    Jag har använt mig av gesso för struktur men för att bygga upp en "högre" struktur så kan man använda sig av gips m.m. Alltid roligt att pröva olika tekniker. 

  • Monstermaker

    Hur blandar jag bäst ut akrylfärg så att den blir tunnare utan att tappa färgkulör?

  • Jenny 074
    Gloss Medium (flytande) finns ju oxå lättare att måla detaljer med beroende på vilken teknik du är ute efter 
Svar på tråden Målarsnack!