• Anonym (Undrande)

Arabisk tjejer/kvinna hur fri är du med sex?

Arabisk tjej/kvinna - jag undrar hur öppen/fri är du när det gäller sex. Har du haft sex utan äktenskap? Förlorade du din oskuld efter eller före ett äktenskap?

Är det något i sexet ni väljer bort, t.ex. analsex, oralsex osv? Av vilken anledning i så fall? Personlig, religiöst eller kulturellt? Det du inte har testat/utfört, är det något du tidigare har testat eller helt varit uteslutet och ”förbjudet”?

• Svar på tråden Arabisk tjejer/kvinna hur fri är du med sex?
  • Anonym (anony)

Det är precis som med svenskars sexliv. Finns alla varianter.

• Mamodi

Jo, men jag tror att det finns några kulturella olikheter när det handlar om synen på sex.

• Anonym (Undrande)

Självklart ser det olika ut beroende på individen, men min fråga var hur kvinnor såg på sex och vilka erfarenheter man hade.

• Anonym (anony)

Nej din fråga var hur arabiska kvinnor ser på sex. Skulle kunna fråga hur ser sydsvenskar på sex? Eller hur ser solnabor på sex. Du kan få ett svar på hur JAG ser på sex. Men det är på intet sett representativt för en hel folkgrupp.

• Med Lem

Han menar nog egentligen nåt i stil med "kvinnor som fått en muslimsk fostran" eller nåt sånt.

• Med Lem
    Anonym (anony) skrev 2013-08-23 00:45:13 följande:
    Nej din fråga var hur arabiska kvinnor ser på sex. Skulle kunna fråga hur ser sydsvenskar på sex? Eller hur ser solnabor på sex. Du kan få ett svar på hur JAG ser på sex. Men det är på intet sett representativt för en hel folkgrupp.

Faktum är att man ser skillnader i synen på sex mellan kvinnor i glesare befolkade områden och i tätortsfält. (Skånska slätten är ett tätortsfält).

Liksom mellan kvinnor som vuxit upp i små samhällen och dom från större städer. Hur ljuset varierar med årstiderna påverkar också. Solna är däremot inte signifikant annorledes mot Sumpan.
  • Anonym (Leyla)
    Anonym (Undrande) skrev 2013-08-22 18:09:07 följande:
    Arabisk tjej/kvinna - jag undrar hur öppen/fri är du när det gäller sex. Har du haft sex utan äktenskap? Förlorade du din oskuld efter eller före ett äktenskap? JA Är det något i sexet ni väljer bort, t.ex. analsex, oralsex osv? NEJ Av vilken anledning i så fall? Personlig, religiöst eller kulturellt? Det du inte har testat/utfört, är det något du tidigare har testat eller helt varit uteslutet och ?förbjudet?? NEJ

• Anonym (anony)
    Med Lem skrev 2013-08-23 10:24:23 följande:

Faktum är att man ser skillnader i synen på sex mellan kvinnor i glesare befolkade områden och i tätortsfält. (Skånska slätten är ett tätortsfält).
    Liksom mellan kvinnor som vuxit upp i små samhällen och dom från större städer. Hur ljuset varierar med årstiderna påverkar också. Solna är däremot inte signifikant annorledes mot Sumpan.
    Ja, och man ser skillnader i synen på sex mellan 12 åringar och 78 åringar. Jag sa aldrig att det inte finns skillnader. Men dessa skillnader är individuella och för diffrentierade för att kunna bygga en gernalisation på.

Det TS är ute efter är enkelt sagt: "Förtrycks ni muslimska kvinnor i er sexualitet?" vilket är både fördomsfullt, dumt och ignorant.
  • Med Lem
    Anonym (anony) skrev 2013-08-23 11:29:05 följande:
    Ja, och man ser skillnader i synen på sex mellan 12 åringar och 78 åringar. Jag sa aldrig att det inte finns skillnader. Men dessa skillnader är individuella och för diffrentierade för att kunna bygga en gernalisation på.

Det TS är ute efter är enkelt sagt: "Förtrycks ni muslimska kvinnor i er sexualitet?" vilket är både fördomsfullt, dumt och ignorant.

Nej, det vet du inte. Ditt uttalande om TS är fördomsfullt och ogrundat i verkligheten.

Och de skillnader jag talade om mellan olika livsmiljöer inom sverige är alltså grupptillhörighetsberoende skillnader. Inte individuella.

Det finns också belagda skillnader i attityd till sex för kvinnor med olika sorts religiös härkomst/uppväxt. Typ skillnader mellan nya samfund och äldre samfund, mellan isolationistiska och öppna samfund och mellan patriarkala och andra kristna samfund.
  • Anonym (Undrande)
    Anonym (anony) skrev 2013-08-23 11:29:05 följande:

Din tolkning om vad jag vill säga är HELT FEL! Jag upplever en fördomsfull attityd i dina ord! 
Svar på tråden Arabisk tjejer/kvinna hur fri är du med sex?