• Anonym (3:e barnet)

Säljs det helt alkoholfri öl på restaurang/krogen ?

Jag är tidigt i en graviditet och vi ska nu ha en liten släktträff på ett uteställe. Äta gott och prata och ha trevligt. 
    Vill absolut inte avslöja min graviditet för släkten ännu men flera kommer nog bli misstänksamma om jag bara dricker vatten och läsk hela kvällen. 

Vet att det säljs helt alkoholfri öl på systemet men finns det att köpa ute på restaurang också ?  

• Svar på tråden Säljs det helt alkoholfri öl på restaurang/krogen ?
  • LillaEgo

Många krogar och restauranger erbjuder både öl och vin som är alkoholfritt, till och med i min lilla stad! Jag skulle ringt i förväg och frågat! Grattis till graviditeten! Glad

• MissMimi

Borde ju finnas! Nu är jag inte så hemma på öl, men vin finns väl alltid.. Kan du inte annars skylla på att du äter nån medicin? Tex antibiotika mot urunvägsinfektion? Det vet jag några av mina vänner har gjort.

• Anonym (ssk)
    MissMimi skrev 2013-08-23 10:08:21 följande:
    Borde ju finnas! Nu är jag inte så hemma på öl, men vin finns väl alltid.. Kan du inte annars skylla på att du äter nån medicin? Tex antibiotika mot urunvägsinfektion? Det vet jag några av mina vänner har gjort.

Men det är ju ett urdumt skäl. Man behöver inte avstå alkohol när man äter antibiotika.
  • MissMimi
    Anonym (ssk) skrev 2013-08-23 20:48:54 följande:

Men det är ju ett urdumt skäl. Man behöver inte avstå alkohol när man äter antibiotika.
    Har i alla fall fungerat för mina vänner!
  • Anonym (ssk)
    MissMimi skrev 2013-08-23 20:59:37 följande:
    Har i alla fall fungerat för mina vänner!

Jo, men de flesta numera vet att man kan ta något glas tillsammans med antibiotika.
  • ViHi

Flagyl är en antibiotika som har antabus effekt och man ska absolut inte dricka på den så det kan du skylla på :)

• Anonym (ssk)
    ViHi skrev 2013-08-24 12:44:18 följande:
    Flagyl är en antibiotika som har antabus effekt och man ska absolut inte dricka på den så det kan du skylla på :)
    Och Flagyl används vid tarminfektioner, så TS får väl skylla på något bättre ;) Nu för tiden kollar alla i Fass.
Svar på tråden Säljs det helt alkoholfri öl på restaurang/krogen ?