• 0fia

Stockholmsmammor med BF maj 2014

Vet att det är helt galet men jag har testat pos idag på bara äl +9. Halvt panikslagen och ingen annan att prata med än maken som är på jobbet. Har inte riktigt tagit in än vad som hänt. Det hela var en halvt impulsiv planering . Finns fler majmammor därute som heller inte vill berättar för någon i omgivningen?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-18 21:08
    Nu finns en BF-lista till tråden.

www.familjeliv.se/Forum-11-226/m71142164.html

• Svar på tråden Stockholmsmammor med BF maj 2014
  • Zobin
    0fia skrev 2013-08-23 10:30:00 följande:
    Vet att det är helt galet men jag har testat pos idag på bara äl +9. Halvt panikslagen och ingen annan att prata med än maken som är på jobbet. Har inte riktigt tagit in än vad som hänt. Det hela var en halvt impulsiv planering . Finns fler majmammor därute som heller inte vill berättar för någon i omgivningen?
    Hej!
    Jag är själv i v4. Pappaen bor i Stockholm och jag i Borås. Lite kaos så säga. Hoppas endå allt går vägen med graviditeten. Allt kommer lösa sig efterhand. Det är som det är. 
  • 0fia

Hej Zobin! Låter krångligt det där men det mesta brukar lösa sig. Har du planer på att flytta till Stockholm?

• solio

Här är en till! Bor i sthlm och är 28 år. är i vecka 5 :)

• söderböna

Plussade idag v 5 (4+1). 39 år och första barnet. Chocken har INTE lagt sig kan jag säga! Sambon utomlands så här ältar man ensam. BF 14/5.

• 0fia

Grattis solo och Söderböna! Söderböna - visst är det konstigt! Helt plötsligt tror man det står skrivet i pannan att man är gravid och ändå "får" man inte säga något...

• söderböna
    0fia skrev 2013-09-06 21:30:23 följande:

Grattis solo och Söderböna! Söderböna - visst är det konstigt! Helt plötsligt tror man det står skrivet i pannan att man är gravid och ändå "får" man inte säga något...

Jag som är otålig till karaktären i vanliga fall samt hade MF i juni vill ju bara berätta för alla just ju! Med MF i bagaget kanske man "borde" tänka (vanligt iaf) att man inte vill berätta innan v 12, men jag känner att jag blev snuvad på att glädjas med andra förra ggn. Med det sagt förstår jag poängen med att inte sprida det så ja, det är svårt att gå med denna enorma hemlighet!

3 dagar sedan plus och 3 vänner och en familjemedlem vet redan. Innan dagen är slut vet 4 vänner till... Att så många vänner inkluderas beror på långväga besök som klart skulle reagera när jag inte dricker vin och jag ville inte avstå från att träffa dem heller genom lögner om influensa eller så.
  • 0fia

Söderböna - Jag berättade jättetidigt med mina två första. Jobbar med patienter så var tvungen att berätta i typ v 4 eftersom svininfluensan härjade som värst och jag skulle ju såklart inte träffa sådana patienter. Men även familj och kompisar fick veta jättetidigt. Den här gången känns det dock lite jobbigt eftersom min syrra försökt bli gravid i flera år men inte lyckats. Då känns det inte självklart att berätta innan jag vet om det kommer att bra (i alla fall de första 12 v) eftersom det är onödigt att göra henne ledsen i onödan. Men klart att du skall berätta! Jag längtar!

• söderböna
    0fia: På tal om att berätta på jobbet:

Idag gick jag och handlade och stannade vid mammakläderna på H&M, dagdrömde och drog lite i dem när jag hör "HEJ", tittar upp, och ser en arbetskollega tittandes på mig. Strosade vidare, försökte låtsas som att jag dagdrömde om något helt annat, och drog i lite diverse icke-graviditets-plagg. Sen insåg jag att jag bar på en systemetkasse så hon kanske lurades av den (innehöll alkoholfritt men vad vet hon om det?). Men antagligen varken såg hon, tolkade eller brydde sig alls och precis som du sa är det jag som är paranoid och tror man att det står GRAVID som ett digitalt CB-test i pannan på en! Glad 
  • sowe81

Hej. Hoppar in här, bor i Vallentuna så det får väl räknas till Sthlm

Plussade häromdagen på bim-4. Hade tidig äl tror jag så borde bli bf kring 15-16/5.

Har en dotter som precis fyllt 1.

Vi berättade typ i V5 till hela släkten med vår dotter för det var jul o alla hade nog förstått ändå, med tanke på snaps, öl, chamange o annat man gärna dricker kring jul o nyår

Nu väntar vi nog några veckor.

• LittleMY

Hej, bor i Täby, plussade några dagar sen, började få tunne streck redan BIM-5. Idag är egentliga BIM. Har ett missfall i bagaget, hur jobbigt som helst, var bara för 5 veckor sen, och blev med andra ord gravid direkt igen. Har även min helt underbara dotter på 11 månader. Jag tycker det känns jättejobbigt att vara gravid nu, för jag är rädd för mf, men vill ju inget hellre än att få ett syskon till min likka tösa. Får hoppas allt går bra nu denna gång.

Svar på tråden Stockholmsmammor med BF maj 2014