• Anonym (TS)

Bästa babyskyddet för nyfödda?

Hej, i Februari är det dags för syskon!

Vi har kvar första barnets stol, som kan användas 0-4 år ungefär. Den ska vi ha i sambons bil.
    Men jag behöver ett babyskydd till den nyfödda, och vet inte vad jag ska välja.

Till första barnet hade vi Akta Graco Duologica 2, och det är den som ska sitta i sambons bil. Sedan har vi en Britax Hi-Way som bebisen kan ha i min bil längre fram. Visst, den ska funka från nyfödd men den känns som att den passar äldre barn.

Så... vilka har Ni haft som ''första stol''??

• Svar på tråden Bästa babyskyddet för nyfödda?
  • chrissepisse

Maxi Cosi Cabriofix har jag använt till mina två yngsta barn. Vi  har ingen bas eftersom vi flyttar runt stolen beroende på vem som åker med.

• Anonym (TS)
    chrissepisse skrev 2013-08-23 11:00:18 följande:
    Maxi Cosi Cabriofix har jag använt till mina två yngsta barn. Vi  har ingen bas eftersom vi flyttar runt stolen beroende på vem som åker med.
    Okej. Jag vill gärna ha bebisen fram, så man kan trösta om den blir ledsen, osv... Hade första barnet fram också.
  • Lovisa09

Vi har använt brio primo till samtliga barn, smidigt och lätt skydd, bra skålat så bebisen sitter bekvämt och inte riskerar att tippa fram med huvudet när den sover. Vi har använt med basplattan, väldigt enkelt att klicka i och ur!

• voldis
    Anonym (TS) skrev 2013-08-23 11:05:33 följande:
    Okej. Jag vill gärna ha bebisen fram, så man kan trösta om den blir ledsen, osv... Hade första barnet fram också.
    Trösta inte barnet när du kör! Så lätt att krocka eller köra av vägen. Har privat att ha min framme men jag blir aldedes för distraherad. Bättre bak så måste man stanna ifall hon börjar gråta
  • Anonym (TS)
    voldis skrev 2013-08-23 11:35:38 följande:
    Trösta inte barnet när du kör! Så lätt att krocka eller köra av vägen. Har privat att ha min framme men jag blir aldedes för distraherad. Bättre bak så måste man stanna ifall hon börjar gråta
    Var otydlig där.. självklart stannar jag bilen! MEN om den tappar nappen så är det lättare att ge den, om bebisen sitter fram än om bebisen sitter bak.
  • Darven

Vi har kört med Akta Graco Logico S HP med bas. Tycker att den har funkat utmärkt, nu har jag inte nått att jämföra med då jag bara har ett barn :) Och vi har babyskyddet i framsätet.

• Sisisisi

Vi hade AG Logico S och var mycket nöjda. Men nu skulle jag välja besafe izi Go med bas.

Keep your child rear facing for as long as possible!

Svar på tråden Bästa babyskyddet för nyfödda?