HannaS86 skrev 2013-09-28 08:39:31 följande:
Jag rekommenderar verkligen en eller flera musikaler. Jag har sett Mamma Mia, The Lion King, Phantom of the Opera, Rock of Ages och Ghost. Av dem måste jag säga att Ghost var bäst. Fantastiska skådespelare och effekter och handling.
Avseende restauranger har jag bara ett tips och det är TGIF Fridays på Piccadilly, ligger precis vid tunnelbanestationen och alla teatrar.
Eftersom jag gillar sevärdheter (ni kanske redan har sett dem eftersom ni varit där förut men ändå) rekommenderar jag London Eye, att gå på andra sidan Themsen och se Big Ben och Westminister Abbey, Tower bridge, Buckingham Palace, ja typ allt som står om man googlar "London sevärdheter" ;) Sedan finns det en del kul ställen man kan gå till som Madame Tussauds, museer, Harrods (dyrt!), The London Dungeons mm. Ofta kan man köpa kombinationsbiljett i förväg på nätet där flera attraktioner ingår och det blir betydligt billigare. Även musikalbiljetter bör man köpa i förväg eftersom det ofta är utsålt. Tips är att de inte brukar skicka biljetter till sverige och vi förstod först inte var vi skulle hämta ut biljetterna. Man ska hämta ut dem på den aktuella teatern föreställningen spelas på, kanske självklart men inte för oss när det bara stod "box office" :)
Mina tips är väldigt "turistiga", har inte varit i London så många gånger att jag börjat försöka upptäcka annat än :)
Just det, biljetten till Madame Tussauds, London Eye och London Dungeons var dessutom så man fick gå in i en särskild ingång = man slapp stå i alla lååååånga köer :)
Jag har även varit på Portobello market och det är fint om man vill gå och handla men inte riktigt min sak att göra då jag blev lite uttråkad :)