• enmammatill

    Att arbeta hemifrån- ge dina bästa tips!!

    Hej! 

    Jag skulle vilja veta vilka som är Dina bästa tips för att arbeta hemfrån! 

    Vilka företag är bra (både svenska och utländska), vad betalar dem, och vad är dina uppgifter? Hur mycket tid tar det i anspråk? Hur tycker ni att det är?

    Allt är av intresse! Skrivuppdrag, korrläsning, översättning, bildbehandling, även kundtjänst och försäljning. 

    Let me know!
     

  • Svar på tråden Att arbeta hemifrån- ge dina bästa tips!!
  • jsanna

    Hej

    Jag arbetar bara hemifrån sedan ett par år, när jag behöver extra pengar.
    Vet inte om jag får skriva ut alt här, men har skapat en blogg faktiskt om detta.

    Tröttnade lite efter alla år att ge tipsen på telefonen ochj emailen då vänners, vänner etc ville ha massa tips och hjälp,  så skapade en blogg.
    Den är absolut inte klar men har börjat på den

    Arbetar med teveintervjuer, översättning och annat smått och gott hemifrån.
    Vet inte om jag kan sätta ut bloggadressen här men skrev om den i forumet för bloggar.
    Har inte kikat på reglerna ordentligt ännu för forumet.

    Frågorna som skrevs, tid, anspråk, hur det är , betalningar är ett brett fält. Lite mer specifierad kanske hade varit bättre som fråga.
    Gengo är ett företag som är internationellt. De betalar via paypal och håller en mycket hög standard på sina översättare. De betalar 0,03 cent för ett ord. Men det är 2 test att ta sig igenom.  Bra pengar.

    Tns / sifo söker då och då telefon intervjuvare hemifrån/distans.
    Teknisk support hemifrån finns för tillfället att söka hos uniflex.

  • Milo Gbg

    Den här tråden måste jag ju följa. Hade varit helt underbart att hitta nått som passar mej att göra hemifrån

  • lionness
    jsanna skrev 2013-09-03 22:05:31 följande:
    Hej

    Jag arbetar bara hemifrån sedan ett par år, när jag behöver extra pengar.
    Vet inte om jag får skriva ut alt här, men har skapat en blogg faktiskt om detta.

    Tröttnade lite efter alla år att ge tipsen på telefonen ochj emailen då vänners, vänner etc ville ha massa tips och hjälp,  så skapade en blogg.
    Den är absolut inte klar men har börjat på den

    Arbetar med teveintervjuer, översättning och annat smått och gott hemifrån.
    Vet inte om jag kan sätta ut bloggadressen här men skrev om den i forumet för bloggar.
    Har inte kikat på reglerna ordentligt ännu för forumet.

    Frågorna som skrevs, tid, anspråk, hur det är , betalningar är ett brett fält. Lite mer specifierad kanske hade varit bättre som fråga.
    Gengo är ett företag som är internationellt. De betalar via paypal och håller en mycket hög standard på sina översättare. De betalar 0,03 cent för ett ord. Men det är 2 test att ta sig igenom.  Bra pengar.

    Tns / sifo söker då och då telefon intervjuvare hemifrån/distans.
    Teknisk support hemifrån finns för tillfället att söka hos uniflex.
    Du skriver att det är bra pengar från Gengo. Men 0,03 cent per ord är ju bara två tiondelar av ett öre???
  • jsanna

    Oj glömde skriva att lönen som teleintervjuare ligger på runt 90-110 kr per timme.
    Headset, bra dator och ett tyst rum är en förutsättning , arbetstiderna är normalt kvällstid,
    Ipsos söker också intervjuare då och då.

    Hur det är? Alla arbeten har för och nackdelar. Du har mer fritid, kan lägga upp arbetstiden och när
    du vill arbeta som du själv vill. Inga utgifter för arbetskläder, resor till och från arbete, luncher ute etc.
    Nackdelen är att står du utan internet en dag kan du inte arbeta. Ingen lön den dagen....

  • jsanna
    lionness skrev 2013-09-03 22:20:40 följande:
    Du skriver att det är bra pengar från Gengo. Men 0,03 cent per ord är ju bara två tiondelar av ett öre???
    Hm jag menade 3 cent, börjar bli trött. Ledsen för felskrivningen. För cirka 5 minuters text som det tar mig med 400 ord får jag runt 1 dollar och lite till. Så runt 7 kronor brukar en kort text bli.
  • enmammatill
    jsanna skrev 2013-09-03 22:05:31 följande:
    Hej

    Jag arbetar bara hemifrån sedan ett par år, när jag behöver extra pengar.
    Vet inte om jag får skriva ut alt här, men har skapat en blogg faktiskt om detta.

    Tröttnade lite efter alla år att ge tipsen på telefonen ochj emailen då vänners, vänner etc ville ha massa tips och hjälp,  så skapade en blogg.
    Den är absolut inte klar men har börjat på den

    Arbetar med teveintervjuer, översättning och annat smått och gott hemifrån.
    Vet inte om jag kan sätta ut bloggadressen här men skrev om den i forumet för bloggar.
    Har inte kikat på reglerna ordentligt ännu för forumet.

    Frågorna som skrevs, tid, anspråk, hur det är , betalningar är ett brett fält. Lite mer specifierad kanske hade varit bättre som fråga.
    Gengo är ett företag som är internationellt. De betalar via paypal och håller en mycket hög standard på sina översättare. De betalar 0,03 cent för ett ord. Men det är 2 test att ta sig igenom.  Bra pengar.

    Tns / sifo söker då och då telefon intervjuvare hemifrån/distans.
    Teknisk support hemifrån finns för tillfället att söka hos uniflex.
    Vad kul att du startat en blogg, kan du ge adressen så man får läsa den?

    Angående frågorna: på ett ungefär hur mycket tid lägger du ned i arbetstid när du extrajobbar och vad genererar det  för inkomst? alltså rör det sig om några hundralappar eller tusenlappar i månaden? 

     
  • Linnisch

    Jobbar med direkt handel och tjänar lätt 3000-5000 kr i månaden extra just nu och det ökar månad för månad.

  • fluu
    Linnisch skrev 2013-09-08 11:59:33 följande:
    Jobbar med direkt handel och tjänar lätt 3000-5000 kr i månaden extra just nu och det ökar månad för månad.
    HUr funkar det ?
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Att arbeta hemifrån- ge dina bästa tips!!