• Äldre 23 Aug 16:37
    4741 visningar
    2 svar
    2
    4741

    Svår depression

    Hoppas tråden hamnade rätt nu...

    Jag är en tjej på 22 som under många år har haft återkommande depressioner och bestämde mej för att söka hjälp. Jag var nyligen på mitt första samtal där jag även fick göra en del tester och tydligen har jag Svår depression och kommer att börja medicineras from nästa vecka. Jag vill gärna höra er som varit i samma sits, hur klarade ni vardagen, hur blev era liv när ni började medicineras och vilken medicin gick ni på? Kunde ni sedan sluta med medicineringen och leva "normalt" eller har ni fått fortsätta?

    Jätteglad för alla svar... Jag har ingen inom familjen eller vänner att prata med detta om då jag skäms. Är ganska bra på att sätta upp en fasad när jag är runt folk också, så jag tror inte att de är så många som märkt att jag mår dåligt. Men jag orkar oftast inte träffa familj o vänner när jag har mina depressioner och önskar verkligen att jag får hjälp och kan ha de livet jag drömmer om...    

  • Svar på tråden Svår depression
  • Äldre 23 Aug 17:27
    #1

    Jag medicinerar mot depression just nu. Hörde inget om att den skulle vara speciellt svår, så kanske har du det jobbigare än mig. Iaf, jag fick först Citralopram. Det hjälpte med humöret efter ca 1 vecka, men jag kunde inte få orgasm. Bytte till Voxra, hade biverkningar i form av skakningar och tinnitus i typ 1-2 veckor, sen blev det bra. Jag är inte helt återställd, jag är fortfarande känslig jämfört med innan jag blev deprimerad, men mycket bättre än innan medicinen! Har tagit medicin nu typ 4 månader, men någon gång ska jag sluta med det.

  • Äldre 19 Jan 12:41
    #2
    undrandetjej22 skrev 2013-08-23 16:37:26 följande:
    Hoppas tråden hamnade rätt nu...

    Jag är en tjej på 22 som under många år har haft återkommande depressioner och bestämde mej för att söka hjälp. Jag var nyligen på mitt första samtal där jag även fick göra en del tester och tydligen har jag Svår depression och kommer att börja medicineras from nästa vecka. Jag vill gärna höra er som varit i samma sits, hur klarade ni vardagen, hur blev era liv när ni började medicineras och vilken medicin gick ni på? Kunde ni sedan sluta med medicineringen och leva "normalt" eller har ni fått fortsätta?

    Jätteglad för alla svar... Jag har ingen inom familjen eller vänner att prata med detta om då jag skäms. Är ganska bra på att sätta upp en fasad när jag är runt folk också, så jag tror inte att de är så många som märkt att jag mår dåligt. Men jag orkar oftast inte träffa familj o vänner när jag har mina depressioner och önskar verkligen att jag får hjälp och kan ha de livet jag drömmer om...    
    Hej,
    jag är också 22 år, och känner igen mig mycket i det du beskriver. Kolla gärna in min tråd 'Vi med depression', det finns en del svar på dina frågor.

    Kram
Svar på tråden Svår depression