• Anonym (anne)

Vad vill ni vuxna män bli kallade? Baby för töntigt?

Ja ni som är i 30-40 års åldern, vad föredrar ni att bli kallade? en kille jag träffat i ett halvår kallar mig baby  men jag vet inte om jag kan kalla honom det tillbaka. Känns lite fånigt.. har ni några bättre förslag vi har inte sagt att vi älskar varandra ännu så älskling känns för tidigt...

• Svar på tråden Vad vill ni vuxna män bli kallade? Baby för töntigt?
  • Eterisk

Förnamnet funkar inte eller?

• Fridayyy

Men sådana smeknamn kommer väl automatiskt bara...?

• Anonym (anne)

Jo det borde väl komma automatiskt, snygging brukar jag säga men jag vill säga något med mer "känslor i"

• Eterisk
    Anonym (anne) skrev 2013-08-23 20:26:57 följande:
    Jo det borde väl komma automatiskt, snygging brukar jag säga men jag vill säga något med mer "känslor i"
    Vilken sorts känslor finns representerade i "baby"? 
  • Vanilla ice queen

Jag kallar min för "hjärtat". Det liksom bara kom naturligt. Så det dyker nog upp något som känns naturligt för dig tror jag

• Betty Ballbreaker

Äh, skippa de vedertagna "smeknamnen" om de inte känns bekväma! I vårt förhållande kallade vi varandra snygging och honey och sånt som alla andra kallas, lite trevande precis i början innan vi riktigt lärt känna varann. Nu skulle det vara kännas larvigt att benämna honom som honey eller sexy eller snygging, för han är inte en i mängden. Alltså "heter" han inte som en i mängden. Vi har mängder av smeknamn på varandra, som ofta har nån härledning till nån utmärkande egenskap eller nåt annat som är typiskt för mig och honom.

• Anonym (anne)
    Eterisk skrev 2013-08-23 20:35:26 följande:
    Vilken sorts känslor finns representerade i "baby"? 

Det vet jag förvisso inte för jag har aldrig använt det själv, men trodde det var samma som älskling?
  • MOBfan

Vi har sagt Baby till varandra sen dag ett.. Det kom av sig självt och nu går det helt enkelt inte att sluta. Det är Baby hit och Baby dit, konstigt nog tröttnar man aldrig på det

Svar på tråden Vad vill ni vuxna män bli kallade? Baby för töntigt?