Anonym (Sugen) skrev 2013-08-24 02:14:25 följande:
Bara frågor, inga svar på mina frågor? Jag tar Amlodipin. Har faktiskt inte druckit någon alkohol på ett år, men skulle tycka att det vore gott med några cider när man går ut och äter. Självklart är det ingen nödvändighet, men man ska väl kunna fråga här utan att få så snipiga svar?
Oj, upplever du mitt svar som snipigt? Det var inte min mening. Är det så att du förväntar dig att folk här ska tycka att du ska låta bli alkoholen och därför läser in attityder i svaren som kanske inte finns där?
Anledningen till att jag frågar är att jag inte hört talas om någon blodtrycksmedicin som inte fungerar tillsammans med alkohol, därför ville jag veta om du har fått någon ovanlig, speciell medicin.
Jag ifrågasätter alltså inte heller varför du skulle vilja dricka alkohol, jag ifrågasätter varför du inte skulle både kunna ta medicinen som vanligt OCH dricka alkohol. Man ska ju kunna leva helt som vanligt med blodtrycksmediciner, utan restriktioner. Lev som vanligt!
Amlodipin är det ju inget konstigt med så kör på, drick alkohol precis som vanligt. Och du behöver inte fundera på att hoppa över medicinen.