• ozz

När försvinner morfin ur kroppen..?

Hej gottfolk! Jag har tagit Cocillana-Etyfin nu i två dagar. Imorgon ska jag på lite festligheter och vill gärna dricka lite. Så jag undrar om det är någon som har en aning om när medicinen är ute ur kroppen? har ju ingen lust att sluta andas direkt... :) 

• Svar på tråden När försvinner morfin ur kroppen..?
  • Queenie70

Ingen fara. Försvinner fort.

• ozz
    hellokill3r skrev 2013-08-23 21:11:55 följande:
    Du, det är nog ingen fara verkligen.
    Queenie70 skrev 2013-08-23 21:13:46 följande:
    Ingen fara. Försvinner fort.
    Tack!
  • Themis

Den primära effekten går ju ur på tiden som går tills man får ta nästa dos, dvs om ordinationen är 3 ggr dagligen så släpper effekten i princip på 8-12 timmar.

Sen kan man hitta nedbrytningsprodukter i flera dagar till om man testar urinen, men du är inte påverkad av morfinet då längre.

Whenever you get mad, just think of a Tyrannosaurus rex trying to masturbate. /unknown
  • ozz
    Themis skrev 2013-08-23 21:21:29 följande:
    Den primära effekten går ju ur på tiden som går tills man får ta nästa dos, dvs om ordinationen är 3 ggr dagligen så släpper effekten i princip på 8-12 timmar.

Sen kan man hitta nedbrytningsprodukter i flera dagar till om man testar urinen, men du är inte påverkad av morfinet då längre.
    Okej, så det är lugnt imorgon kväll om jag inte tar något mer under dagen imorgon...
  • Themis
    ozz skrev 2013-08-23 21:32:29 följande:
    Okej, så det är lugnt imorgon kväll om jag inte tar något mer under dagen imorgon...
    Inga problem.
    Whenever you get mad, just think of a Tyrannosaurus rex trying to masturbate. /unknown
  • tooschoolforcool

Eftersom det är gatts lösligt så kan du snabba på utdrivningen genom att dricka mängder med vatten. Du kan testa positiv upp till en vecka i urinen. Men, det är inte farligt att dricka alkohol med morfin, speciellt när du inte är påverkad av drogen längre. Men, om man är det och blir riktigt full, kan man sluta andas i sömnen.

• ozz
    tooschoolforcool skrev 2013-08-24 00:12:08 följande:
    Eftersom det är gatts lösligt så kan du snabba på utdrivningen genom att dricka mängder med vatten. Du kan testa positiv upp till en vecka i urinen. Men, det är inte farligt att dricka alkohol med morfin, speciellt när du inte är påverkad av drogen längre. Men, om man är det och blir riktigt full, kan man sluta andas i sömnen.
    Fan vad läskigt! okej... Men jag har inte tagit medicinen på över 12 timmar nu och hostar inte så mycket längre så jag tror inte jag ska ta den mer :) så imorgon kan jag nog dricka utan att vara i riskzonen!
Svar på tråden När försvinner morfin ur kroppen..?