Umgänge
Mitt ex har börjat bråka en del om hämtning, lämning och packning när sonen ska vara hos hos honom varannan helg. Jag sköter hela skjutsningen trots att jag läst mig till att det är hans ansvar att fixa det. Jag packar med alla kläder jag tror att han kan tänkas behöva under en helg, och jag försöker undvika att lägga mig i vad pappan har för "rutiner" när det gäller sovtider och liknande trots att det kliar i mig ibland... Försöker helt enkelt gynna deras umgänge så gott jag kan. Ändå bråkas det. Vad har han för skyldigheter/rättigheter som umgängesförälder? Jag talar om stora saker som sjukdomar och liknande, samtal på skolan, föräldramöten o dyl. Finns inget intresse för att komma på såna saker. Finns mer intresse för att bråka när jag någon gång glömmer att informera om tex datum för skolavslutning, vilket jag då har ifrågasatt att han kanske kan antingen läsa mailet han får från skolan, eller helt enkelt fråga mig istället för att bråka... När det gäller hans mindre barn som han har samma helger som min son, så sköter den mamman också skjutsning. Hon måste dessutom skicka med ALLT barnen behöver under helgen, blöjor, välling, tom tandborstar och sängkläder... Vet någon vad vi är skyldiga att skicka med och vad han ska stå för själv under dessa helger?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-23 22:47
Han bråkar om underhållet också, har tom ifrågasatt varför jag gav sonen en cykel i födelsedagspresent en gång, när det ingår i underhållet och ska köpas ändå, utan att han ska missa andra presenter för en cykel... När det gick som längst påstod han att jag skulle skicka med matlådor också eftersom underhållet ska täcka hela månadens mat...
Jag har nog egentligen skaplig koll på vad underhållet ska täcka (eller egentligen är det väl bara en bråkdel av vad allt kostar) men vad är det som INTE ingår?