• FeeBee

Ont i svanskotan = sjukskrivning??

Hej på er!
    Jag ska till läkaren på torsdag pga att jag har så ont i svanskotan av mitt jobb. Sitter i kassa på en affär.
    Det känns vissa gånger som att svanskotan ska spricka eller gå av.

Har en läkartid för det, men hur undersöker läkarn svanskotan om jag måste få en sjukskrivning fram till BF?
    Lyssnar han på mig när jag berättar hur ont jag har?
    Han ska väl inte känna på min svanskota? Känns lite för intimt..

Vad tror ni?

• Svar på tråden Ont i svanskotan = sjukskrivning??
  • Beis

Hej!!
    Ja du, när jag hade en låsning i min svanskota så var naprapaten tvungen att justera den INIFRÅN!! Men det hoppas jag att du slipper...som tur var så hade jag en kvinnlig en....

Han (eller hon) måste nog trycka lite på den, men du behöver ju inte dra av dig byxor och trosor om du inte vill antar jag. Hasa ner dem så långt det behövs bara...

Är det foglossningar?? Eller är det kanske en låsning??? Enligt min naprapat så lossar det inte av sig själv utan måste behandlas annars låser det sig bara mer o mer eftersom musklerna drar ihop sig och strävar efter att få till det...

Lycka till!

• tvåan

Jag trillade på min svanskota i vintras och gick till läkaren på vårdcentralen. Han kände och tryckte på den och det var jättepinsamt men samtidigt så fick han klart för sig hur ont jag hade för jag ryckte till och fick tårar i ögonen av smärta samtidigt som jag inte kunde låta bli att skratt för att det kändes så dumt.
    Hoppas du får en trevlig läkare som det går att prata med för då kan du ju säga att det känns dumt. Jag tycker i alla fall att det bättre att prata om det än att bara stå och rodna.
    Lycka till!

• FeeBee

Tack för svaren! Läkaren är en man och utländsk, men jag ska säga till honom att det känns dumt, för det kommer det göra.
    Det är foglossning som spökar också, har haft problem med det i ett par månader.

Vi får väl se, i morgon ska jag vara där.

• FeeBee

Flyttar upp.. Vill gärna ha fler svar från er med erfarenhet av detta!

Svar på tråden Ont i svanskotan = sjukskrivning??