• Anonym (Kris)

Bostadstillägg, hur lång handläggningstid?

Hur länge har ni som ansökt om bostadstillägg fått vänta innan beslut? Jag har aktivitetsersättning, bor ensam etc. så uppfyller samtliga av kraven som de angett på hemsidan. Det börjar bli lite panik nu, har svårt att få 6700 per månad att gå ihop (bl.a. 3500 i hyra).

• Svar på tråden Bostadstillägg, hur lång handläggningstid?
  • Anonym (FK)

Det bör ta max 30 dagar

• Anonym (Kris)

Jo, det står ju så på hemsidan men mitt ärende har gått över 40 dagar och de påstår på FK att det är extra långa handläggningstider just nu. De kunde dock inte svara på hur långa.

• Enter Sandman

Ring och stöt på och se att det inte har fastnat nånstans längs vägen, även handläggare är människor och kan göra fel.

• Nenne666

Jag ansökte om bostadstilläg i november förra året och fick bostadsbidraget i juni i år... En väldigt intressant resa med bortslarvade papper och en massa ursäkter ... Jag fick skicka om allt säkert 2 -3 gånger. Så mitt råd är. Ring och stöt på, med jämna mellanrum.

• Anonym (Kris)

Har ringt tre gånger på kort tid. Alla papper finns inlämnade som de ska så jag behöver tydligen inte komplettera med något. Fy, Nenne666, det låter ju inte klokt!!

• Severus

Väntar på besked. Snart 2 mån som gått. De har också alla handlingar. Har en hyra på 5.400kr och får in drygt 9tusen
    Ringer på måndag igen.....

• Anonym (Kris)

Vad f*n! Läste just det här på hemsidan: "Din personliga handläggare kontaktar dig inom en vecka från att ansökan kommit in. Du får då information om när vi beräknar att beslut kan vara klart i ditt ärende. Räkna med att handläggningstiden är cirka fyra månader."

• Anonym (Kris)

Hoppas innerligt att våra ärenden går fortare än så..! Förresten, ni som blivit beviljade, hur mycket pengar har det rört sig om? Uppge gärna hyreskostnad och annat som beslutet grundat sig på.

• Anonym (Kris)

Hej igen! Kollade kontot idag; strax över 6000 insatta. Är så glad! Det innebär omkring 3000 till i nästa månad då detta var retroaktiv utbetalning från juli och augusti. Sedan är min sjukersättning slut. Hoppas Severin också får loss pengar snart!

• Severus

Får inte ett skit eftersom jag inte har ok-stämpel i pannan från Stockholmshem. Min man står på förstahandskontraktet och då säger FK nej nej nej. Precis som att jag skulle få ett förstahandskontrakt som arbetslös och sjukpensionär.

Svar på tråden Bostadstillägg, hur lång handläggningstid?