• Hoppfull78

Vi kan stötta varandra

I februari skickade jag och min man in papper för att starta en utredning. 3 månader senare maj 2013 fick vi träffa en kvinnlig läkare på Fertilitetskliniken på Sahlgrenska i Göteborg. Jag var oerhört lättad att utredningen äntligen startade, men det var och är fortfarande blandade känslor inför detta. Jag vill så gärna att allt ska funka, att vi ska kunna bli gravida utan hjälp. Jag behövde sommaren på mig att förbereda mig på att vi ska genomgå en provrörsbefruktning. Jag har bearbetat mycket tankar och känslor. Skrivit mycket dagbok. Pratat med min man. Vår högsta önskan är att få barn, bli föräldrar. Jag är jättetacksam att vi får hjälp, men jag är ckså livrädd! Jag skulle vlja lära känna andra som är i samma situation som oss! Vi kan bli starkare tillsammans! Om 2 veckor är utredningen klar, men läkaren har redan sagt att det med stor sannolikhet blir provrörsbefrukning. Utredningen avslutas med undersökning av min livmoder och mina äggledare. Jag är jätteorolig. Har du gjort det redan? Skriv gärna och berätta. Är ni precis i början av utredningen? Har du redan börjat att ta hormoner? Hur mår du? Snälla skriv! K

• Svar på tråden Vi kan stötta varandra
  • trina

Ska till Sahlgrenska i november. Påbörjade utredning privat men de skickade vidare mig pga att jag inte svarade på behandling med Pergotime. Har pco och ingen ägglossning. Sprutor är nästa steg innan det blir IVF. Har inte gjort undersökning av livmodern med det antar jag att jag kommer få göra där.

• many87

Hej vi har gjort en ivf på Sahlgrenska, och ska tillbaka för att göra syskonförsök..

Kan säga att dom är kanon där. Så mycke stöttning och förståelse vi fått där, vi var "bara" 24år när vi gjorde vår första ivf och båda var väldigt rädda osäkra osv.,. Men allt gick bra och vi lyckades att få en underbar liten dotter :)

Lycka till..
    Hoppas jag kan få vara med och stötta fastän vi är på syskonförsök å inte första,...

Svar på tråden Vi kan stötta varandra