• Transsubstansus

varför får jag ont i rygg/axlar av tajt sport-bh?

Hej

Jag har precis köpt en ny sport bh, nike medium support, på stadium. har liten byst, är lång, och jag är extremt otränad efter 2 graviditeter. bh sitter väldigt tajt men verkar passa mig. menav nån konstig anledning så FÅR jag ont i axlar och rygg av att använda sport bh. det har hänt innan också. i vanliga fall är jag en hösäck med kass hållning men ej ryggont.
    nån som har varit med om detta fenomen? man vill ju tvärtom bli av med all form av spänningar i rygg o axlar när man ska träna. löpning är det jag börjat med....

• Svar på tråden varför får jag ont i rygg/axlar av tajt sport-bh?
  • Brunflotjejen

Precis samma som för mig! Tyvärr har jag ingen aning om varför så jag favoritar i väntan på förklaringen

• Transsubstansus
    Brunflotjejen skrev 2013-08-24 19:57:33 följande:
    Precis samma som för mig! Tyvärr har jag ingen aning om varför så jag favoritar i väntan på förklaringen

Upplever du också detta när du har en extra tajt, "bra" bh? jag har haft vissa som jag inte fått ont av men de var kanske inte med lika mycket stöd.
  • Brunflotjejen

Näe, bh får jag inte ont av alls. Har precis nya utprovade från Change som sitter väldans tight men de är sköna. Inbillar mig att det är för att banden på en sportbh sitter för nära halsen/nacken men jag vet inte. När jag tänker efter så hade jag en bh med brottarrygg som jag fick ont av, kanske blir fel belastning?!

Störigt är det i alla fall när man springer...

• Aileen Allannah

Jag får också ont av min tighta sport-bh, vet inte varför. Jag inbillar mig att den kanske är för "kort" liksom och trycker på axlarna?

Svar på tråden varför får jag ont i rygg/axlar av tajt sport-bh?