• Mellanmjölkens land

Skulle du åkt i år eller nästa år?

Vi kommer antagligen att fira jul hos svärföräldrarna antingen nu till julen eller julen därpå. Förutsättningarna är som följer:

Reguljärflyg, 2 byten varav det ena är på nått av Europas största flygplatser och det andra på en flygplats som är lite större än Arlanda.
    Total restid dörr-till-dörr ca 20-24h
    2 små barn

I år:
    Bebis på ca 2 mån
    Barn på 2 år 8 mån
    Första julen efter att vi köpt hus

Nästa år:
    Barn på 1 år 2 mån
    Barn på 3 år 8 mån

Vad skulle du valt? I år eller nästa år?

• Svar på tråden Skulle du åkt i år eller nästa år?
  • EJai

Nästa år så den minsta är lite större ifall det skulle vara något.

• Elnvei

Helst inget av åren ;) Men om ni vill göra den här resan är säkert båda alternativen genomförtbara om ni planerar resan noga (olika former av underhållning, mat etc).

• Mellanmjölkens land

Vi har aldrig firat jul med svärföräldrarna och de vill av naturliga orsaker fira med sina barnbarn. Tyvärr kan de inte komma hit eftersom svärfars jobb har högsäsong just då. Annars brukar vi åka på sommaren när det går direktflyg.

Våra känslor inför det hela är väl inte direkt "ohh, vad vi längtar!" men vi anser ändå att det bara är rättvist att vi biter ihop och åker dit nån jul då och då. När vi väl är där blir det säkert jättebra men just resan gör att vi tvekar.

• Sol

Jag hade rest i år. En 14 månaders kommer inte tycka det är roligt att vara så begränsad så länge, dom vill ju röra på sig. Jag tycker att det är enklare med en två månaders.
    Vi har rest mycket med våra barn. Yngsta var vid ett tillfälle två månader.

• Mellanmjölkens land

De flesta har sagt nästa år och då har jag en fråga till er. Hur håller man ordning på en 14mån på flyget? Flygresan när första barnet var 13 mån var det värsta jag varit med om och då var det ändå direktflyg... Vi tillbringade halva resan med att dra fram henne från under stolarna

• Aileen Allannah

För resans skull hade jag nog valt att åka i år, en bebis är lättare att roa på flyget än en drygt ettåring.

Svar på tråden Skulle du åkt i år eller nästa år?