Jag står inte ut med mitt stök. Hur fan städar man!?? x(
Jag har ett problem som jag nu inser är större än jag tidigare har förstått. Jag har alltid varit oredig, när jag bodde hemma var det grejer över hela mitt rum jämt. Man såg knappt golvet och jag städade bara när jag blev tvingad till det. (När mamma blev så trött på det att hon välte ner allt som fanns i rummet så att jag blev tvungen att plocka i ordning) Det är inte så att jag gillar när det är oredigt. Det är inte heller så att jag hatar att städa, även om det inte är det roligaste som finns. Men jag kan bara inte hålla ordning och plocka undan efter mig. Det funkar väl när man bor hos föräldrarna. Men nu har jag en egen lägenhet och ett barn och det är inte hållbart. Mitt hem är i total kaos och jag behöver hjälp, men jag vet inte vart jag ska vända mig. Familjemedlemmar har slutat komma på besök och mina vänner suckar alltid över det när de är här. Problemet är att jag ser inte att det är stökigt förrän det är total kaos. Och jag mår så dåligt över det. Ångest och skuldkänslor över att mitt barn ska behöva bo såhär, och tröttheten och äcklet jag känner för mig själv. Alla säger att det är väl inte så svårt, det är bara att plocka undan efter sig på en gång. Jo fast, hade det varit så enkelt för mig hade jag väl gjort det för längesen. Jag städar när jag ska få besök eller när det är extremt stökigt och smutsigt. Men bara efter några dagar ser det likadant ut.
Jag behöver tips och råd från er som klarar av att hålla ett hem i ordning (typ alla..). Hur ska jag tänka, vad ska jag göra för att hålla det någorlunda rent? Det behöver ju inte vara pedantiskt rent, men i alla fall så att man inte behöver må psykiskt dåligt över att vara hemma... Snälla hjälp mig, jag vet inte vad jag ska göra med mig själv x(