• Svar på tråden Rädda barnen som blir utan liv!
  • en glad
    begrundaren skrev 2013-08-24 21:45:25 följande:
    Adoptera några? Ja, 5 kan jag ha plats för, minst!

    Vill  ni?

    Hela världen är i min händer, på mitt samvete. Jag vill inte se ETT enda  barn lida.

    www.aftonbladet.se/nyheter/article17347170.ab
    Dessa barn lider, ja - men de är inte fria för adoption! Kanske har de några föräldrar någonstans som förtvivlat letar efter dem och det är det viktigaste i första skedet efter katastrofer att arbeta för återföreningar. Så prioriterades även efter tsunamikatastrofen 2004. Thailand stoppade då alla internationella adoptioner för att inte riskera illegala adoptioner och bortföranden av olika slag tex barnhandel ...
  • Linnez

    Jag skulle gärna skriva upp mig som fosterförälder åt dessa flyktingbarn. 3miljoner utan hem. Hur många kommer ha mamma och pappa kvar innan detta är över?
    Ne fy man grinar ju. Öppna portarna som under andra världskriget, Vi behöver inte lägga miljarder på att skicka soldater och vapen ner, Låt de människor med hjärterum ge dem en trygghet några år.

  • en glad
    Linnez skrev 2013-08-26 16:56:46 följande:
    Jag skulle gärna skriva upp mig som fosterförälder åt dessa flyktingbarn. 3miljoner utan hem. Hur många kommer ha mamma och pappa kvar innan detta är över?
    Ne fy man grinar ju. Öppna portarna som under andra världskriget, Vi behöver inte lägga miljarder på att skicka soldater och vapen ner, Låt de människor med hjärterum ge dem en trygghet några år.
    Fast man kan inte anmäla sig som familjehem åt barn i Syrien ....
Svar på tråden Rädda barnen som blir utan liv!